Posted by: futrzak | 23 March 2024

Dlaczego Urząd Ochrony Konsumenta jest niezbędny

Kiedyś miałam konto w Bank of America i opowiastka o jego zamykaniu jest świetnym przykładem na to, dlaczego urząd ochrony konsumenta jest absolutnie niezbędny w kapitalizmie.

No ale zacznijmy od początku: chciałam zlikwidować konto i kartę kredytową do niego podpiętą.
Najpierw zadzwoniłam i powiedzialam, ze nie uzywam, dziekuję, prosze zamknąc konto.
Nie ma problemu! Cud miod malina!
Karty dodajmy nie uzywalam od dwoch miesiecy, nie mialam nigdzie zadnego direct debit ani innych platnosci na nią ustawionych. Przez dwa miesiące stan rachunku do zaplacenia wynosil ZERO. Ale zalogowalam sie online na konto zeby na wszelki wypadek sprawdzic. Paczę i co ja widze? Konto nie zamknięte, a na karcie suma $25.00 WTF?

Dzwonie raz jeszcze i pytam sie o co chodzi.
– A bo to są pending payments
– Jakie pending payments??? Karta nie uzywana od 2 miesiecy, stan konta zero.
– Na pewno miala pani jakies platnosci, konta nie mozemy zamknac dopoki ich pani nie ureguluje.
W tym momencie dostalam szału – bo kartę chciałam zamknac juz dawno, dawno ją zniszczyłam i specjalnie czekałam, az spłyna wszelakie płatnosci.

Poprosiłam o rozmowę z managerem w celu wyjasnienia sprawy.
Po 20 min wiszenia na telefonie w koncu sie doczekalam.
Prosze panią manager o podanie mi skąd ma te zaległe oplaty, bo wg mnie nic nie powinno być. Pani cos mardzi, marudzi w koncu mowi, ze to “oplata manipulacyjna za zamkniecie konta”.
Tu juz kurwa mnie strzelila, bo w umowie z bankiem NIC NIE BYLO NA TEMAT DODATKOWYCH OPLAT Z TYTULU ZAMYKANIA KONTA. Mowie wiec, ze to niezgodne z umowa. Baba dalej swoje. To wydarłam ryja i zagroziłam, ze nastepnego dnia idę do banku z kopia umowy oraz prawnikiem.
Baba zmiękla.
“Dodatkowa oplata” zostala wycofana i konto zamkniete – sprawdzalam jeszcze przez tydzien.

Potem rozmawiajac z kolegami w pracy dowiedziałam sie, ze to znany szwindel. Banki dorzucaja sobie te $25 przy zamykaniu konta w nadziei, ze wiekszość klientow pomyśli sobie “a widocznie o czyms zapomniałem”, nie wnikną w szczegóły skad to, tylko automatycznie zapłacą te 25 dolarów.
No i tak to. Witamy w świecie wolnego rynku bankowego, nie?


Leave a comment

Categories