… sklep z hardware, narzędziami, elektryką etc. tak się reklamuje.
Przesłanie jest jasne i przejrzyste.
Ciekawe, czy któryś sklep lub producent z tej branży w Polsce ma podobne reklamy w przestrzeni publicznej, czy też nadal, jak występują kobiety, to na zasadzie “cycek i seks wszystko sprzeda”?
[tłumaczenie: pomyślałaś, znalazłaś. Elektrosprzedaż. Wszystko w tym samym sklepie]
Albo “pomyslales, znalazles”, co, domyslam sie, jest odpowiednikiem polskiego “mowisz i masz”. Lub angielskiego “you name it”, tak? Tylko co do tego ma dziewczynka majstrujaca starszemu panu wielkim kluczem przy nadgarstku? Cos jak pudelka zapalek z namalowanym pomidorem, za mojej mlodosci.
By: nuccio1982 on 30 July 2022
at 12:11
“Albo “pomyslales, znalazles”, co, domyslam sie, jest odpowiednikiem polskiego “mowisz i masz”. Lub angielskiego “you name it”, tak?”
Mniej-więcej.
Co do dziewczynki.
Ma ona to do tego, ze pokazuje jako normalną sytuacje w ktorej dziadek (ojciec) uczy córkę rzeczy tradycyjnie uwazanych do tej pory za “męskie sprawy” w spoleczenstwie, towarzyszy mu ona w zakupach w sklepie budowlanym/narzędziowym.
Reklamy wbrew pozorom mówią bardzo wiele o spoleczenstwie, i ta nie jest wyjatkiem. W Urugwaju jest bardzo duzo reklam łamiących stereotypu genderowe (kolejne to reklamy środkow czyszczacych, gdzie w analogicznej reklamie w Polsce występuje kobieta, a w Uy facet), natomiast reklam tego typu:

jak zyje w tym kraju 7 lat, tak ani jednej podobnej nie widziałam.
By: futrzak on 30 July 2022
at 13:16
To musialabys poprzegladac Insta, Facebooki itp. lokalnych influencerek, to bys zobaczyla jak same seksualizuja swoj image, zeby zdobyc following i lajki roznorakich simpow, co przeklada sie na $$$ od firm, ktore im placa za promowanie swoich produktow.
Wtedy to laskom nie przeszkadza.
Swego czasu komentowalem przesmiewczo firmy z branzy kolarskiej na Instagramie, ze co te wszystkie ich influencerki na tych rowerach udaja, ze gdzies w Alpach podjazdy 15% jezdza, w pelnym makijazu i z wywalonymi na wierzch cyckami, to mi konto zbanowali.
Tu masz przyklady z Facebook Marketplace w UK:
https://www.facebook.com/marketplace/item/585101163285730/?ref=browse_tab&referral_code=marketplace_top_picks&referral_story_type=top_picks
https://www.facebook.com/marketplace/item/813930412937815/?ref=search&referral_code=null&referral_story_type=post&tracking=browse_serp%3A3c86f935-bdb0-440d-9579-610bcc9d8d3f
Jak w tym jest prywatny interes do ugrania to jest ok zeby cipskiem swiecic.
By: nuccio1982 on 13 August 2022
at 18:58
@nuccio:
Połaczenie patriarchatu z neoliberalizmem takie efekty daje.
W krajach, w ktorych kobiety nie są uprzedmiatawiane i seksualizowane, gdzie maja szanse zdobyc dobra edukacje a potem zarobic normalna kasę w normalnej branzy, czegos takiego nie ma lub prawie nie ma.
BTW:
influencerki “nie świeciłyby cipskiem” gdyby nie bylo klientów na coś takiego. One tylko odpowiadaja na istnieący popyt. I tak, to jest ok, dopoki ONE SAME decydują o swoim ciele.
Tego nie da sie powiedziec niestety o prostytucji, bo jak jest nadmiarowy popyt ( a w Eruopie jest) to mlode dziewczyny są siłą zmuszane do prostytucji.
Także moze nie wińmy ofiar w systemie, ktory jest zorganizowany tak, zeby zaspokajać wszelakie potrzeby męzczyzn.
By: futrzak on 14 August 2022
at 13:33