Napisane przez: futrzak | 5 Maj 2017

I zagłosowali….

I przegłosowali…Co prawda to dopiero house, ustawa musi jeszcze przejść przez senat, a senat już stwierdził, że głosować nie ma zamiaru…Cała sprawa odwlecze się więc, ale powiedzmy, że przy większości republikanskiej prędzej czy później w końcu w jakiejś formie jakiegoś potworka dotyczącego healthcare przepchną – uwalając oczywiście Obamacare.

Jakże się cieszę, że już tam nie mieszkam.. autentycznie. Odszedł mi stres martwienia się co będzie, jak mnie jakiś samochód potrąci, albo gdybym musiała wylądować w szpitalu z dowolnego innego powodu, niezależnego ode mnie. Gdy w 2009 roku straciłam pracę w związku z kryzysem, mój „plan B” wyglądał tak, że jak już ze szpitala wyszłabym (zakładając, że żywa..), to natychmiast pakuję manatki i zwiewam do Polski, nie czekając na rachunek medyczny. Bo będąc na bezrobociu nie byłam ubezpieczona – nie stać mnie było. Zasiłek dostawałam najwyższy jaki w ogole przyslugiwal – 1800 USD miesięcznie brutto (co Polakom moze wydac sie sumą zawrotną), ale co z tego, skoro ubezpieczenie tzw. Cobra (jedyne osiagalne dla bezrobotnych) wynosiło samego premium miesięcznie 500 USD, a moje opłaty za condo (kredyt plus media plus HOA) wynosiły ponad 3000…A przeciez jeszcze cos trzeba bylo jeść, benzyny do samochodu nalać (hint: w Silly Valley samochod jest niezbędny), telefon opłacić…

Dziś mam te problemy z głowy. Zycie w Urugwaju co prawda jest proste, spokojne, nie zarabiam aż tyle, ale co z tego? 15 minut spacerem od mieszkania mam takie widoki (klikamy w zdjęcie zeby zobaczyc wieksze):

Responses

  1. No dobra, ale… to kto ma za to zapłacić ? Kto ma zapłacić np. za poskładanie mi nogi i wsadzenie jej do gipsu po tym, jak ją złamałem biegnąc na autobus ? Ja, czy np. ja i Ty ?

    I drugie zagadnienie, która mnie trochę fascynuje: skoro tam jest takie piekło, czemu tyle ludzi tam ciągnie ?

    Pzdr

  2. @Michał – Karlheinz Deschner – Moloch: krytyczna historia Stanów Zjednoczonych.


Skomentuj

Kategorie

