Napisane przez: futrzak | 9 kwietnia 2017

Konkurs!!

Kto zgadnie autora poniższego cytatu?

Jednakze interes przedsiębiorców (…) jest zawsze pod pewnym wzgledem rozny od interesu publicznego, a nawet mu przeciwny (…). Propozycja jakiegoś nowego prawa czy przepisu regulujacego handel, która pochodzi od tej klasy, powinna się zawsze spotkać z największą ostrożnością (…). Pochodzi ona bowiem od klasy, (…) ktora jest zainteresowana w tym, by oszukiwać, a nawet ciemiężyć społeczeństwo, i które je też w wielu wypadkach oszukiwała, jak i uciskała.

Responses

  1. Adam Smith „Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów” (1776)

  2. Pewnie Smith, bo to jest bardzo często powtarzane przez Korwina, tyle, że on ubiera to w mniej więcej takie słowa: „To konsument ma rządzić, a nie producent. To interes konsumenta ma być najważniejszy”.

  3. Gajger:
    zepsułes zabawę.

  4. A to dlaczego? Przecież to jedno klikniecie. Nie powinnaś dawać tak trywialnych konkursów, co google zna na nie odpowiedź od razu. Trochę kreatywności …

  5. To ja też mam taki konkurs. Kto jest autorem poniższego tekstu (dodam dla ułatwienia że wielki znawca kobiet i kultury arabskiej):

    (…)
    – Ile masz żon, synu Mustafy?
    – Pięć tylko, gdyż rok był ciężki, a trzy wielbłądy zdechły mi na zarazę.
    – Czy często bijesz swoje żony?
    – Raz dziennie zaledwie, czasu bowiem mam mało – czy źle czynię, Abd ul
    Moshedzie?
    – Nie powiedziałem tego, ale mniemam, że lepiej jest rzadziej a mocniej, niż często a źle, przyzwyczaiwszy się bowiem, mało sobie czynią z bambusa, co sprawia, iż tyją zbytnio i skłonne są do złych rzeczy.
    – On! oh! – biadał Hassan.
    – I jeszcze mi jedno powiedz. Czy wychodząc tego dnia z domu powiedziałeś, kiedy powrócisz?
    – I owszem, powiedziałem, że powrócę za chwilę, mówiłem zaś tak umyślnie, aby się bały, uwierzywszy.
    Uśmiechnął się dobrotliwie stary Abd ul Moshed i rzekł słodko:
    – Głupi jesteś, przyjacielu mój, zgoła jak kulawy struś. Czy nie wiesz, że kobieta rozumie wszelką mowę odwrotnie i jedna jest na chytrość jej rada:, prawdę mówić zawsze, gdyż się w niej nie rozezna, a przekładając ją na swój język, źle na tym wyjdzie i w potrzask wpadnie. Niebezpieczne to jest jednak, gdyż rady sobie ze sposobom tym dać nie mogąc, łacno może oszaleć i postradać zmysły. Aleś ty źle bardzo uczynił, bracie Hassanie, i czegóż teraz .chcesz? Abym ci winną wynalazł?
    (…)

  6. Jak ostatnio dalam trudny, to nikt nic nie slyszal, nie widzial…
    Ale smutne to, ze nikt z cytatow wnioskow nie wyciaga.

  7. Bo jest ich za dużo. Występuje tutaj zjawisko inflacji.

  8. albo zjawisko niemyślenia. Kompletnego.

  9. To jest akurat ewolucyjne osiągnięcie gatunku ludzkiego ( w każdym bądź razie jego połowy) – pudełko nicości:

  10. Great. Except this is BS.

  11. Gajger:
    also.
    Jesli uwazasz, ze mozg kobiety to jest pudelko nicosci, mozesz mi wyjasnic czemu czytasz mojego bloga i komentujesz od ponad pięciu lat?

  12. To nie jest bullshit. Mężczyzna nie werbalizuje większości swoich myśli. Może nie myśleć o niczym i nie zdawać sobie z tego sprawy. Jest to związane z dawnymi polowaniami, gdzie trzeba było tropić zwierzynę długo i po cichu, i leżeć długo w bezruchu milcząc. Dlatego wiecznie werbalizujące swoje myśli kobiety wchodzą na tą pustkę, i uzyskując chwilową przewagę wynikająca z rozproszenia mężczyzny, zmuszają mężczyzn do różnych rzeczy, nie zawsze dobrych…

    Co kobiety wtedy robiły w jaskiniach że im tak się poustawiało to ja nie wiem, ale z obserwacji współczesnych kobiet w stadzie można jednak wysnuć pewne wnioski.

  13. Chodzi tu o mózg mężczyzny, a nie kobiety. Obejrzyj filmik, please !!!!

  14. Gajger, a wiesz, ze p*** bez sensu? Jak nie wiesz, to przeczytaj jeszcze raz swoje wlasne komentarze.

  15. Tu też się uwidaczniają te różnice ewolucyjne. Wyciągnęłaś błędne wnioski z tego co ci się wydaje że było w filmiku, nie oglądając go, albo oglądając go z nastawieniem emocjonalnym uniemożliwiającym zrozumienie istoty zagadnienia. I teraz tylko emocjonalnie werbalizujesz te swoje nastawienie na mnie i moje wpisy…

    Ja to rozumiem i nie mam pretensji. Znam ten mechanizm. Staram się więc tłumaczyć, wiedząc że pewnie nic to nie da.

  16. Gajger:
    to stresc co chciales powiedziec?

  17. Dobrze, ale to nie będzie streszczenie, bo się nawarstwiło kilka spraw.

    A więc mamy poruszone przez Ciebie zjawisko niemyślenia kompletnego. Ja mówię że to w zasadzie zrozumiałe i wrzucam filmik, na którym gość tłumaczy koncepcję niemyślenia w mózgu MĘŻCZYZNY tkzw. pudełko nicości. Oglądasz filmik (albo i nie) i myślisz że filmik mówi o pudełku nicości w mózgu KOBIETY, albo że mózg kobiety to pudełko nicości. Więc zrozumiałe, że (jako apologetka równości płci negująca różnice miedzy płciami – tak myślę), uważasz to za bullshit i dajesz wpis że to bullshit. Na to ja myśląc że chodzi Ci o błędną koncepcję pudełka nicości w mózgu MĘŻCZYZNY piszę o ewolucyjnym uwarunkowaniu tegoż. Odświeżam dając wpis i wychodzi Twój wcześniejszy wpis którego nie widziałem pisząc mój. A w którym wyjaśnia się Twoje błędne zrozumienie koncepcji pudełka nicości. Więc piszę wpis niżej żebyś obejrzała filmik. Ty piszesz że pieprzę głupoty, nie starając się nawet zrozumieć źródła tego nieporozumienia.

    Ja wiem że to nie Twoja wina, że to nieporozumienie wynika z ewolucyjnych różnic w budowie mózgu kobiety i mężczyzny.

    A wszystko to w nawiązaniu do zjawiska kompletnego niemyślenia w sytuacji nadmiaru treści pochodzących z mądrych cytatów. Co do których mężczyzna poruszający się w środowisku nadmiaru bodźców informacyjnych stosuje najprostszą i najskuteczniejszą taktykę. Zamyka się przed nimi w rzeczonym pudełku. Przystosowanie ewolucyjne pozwalające na skupienie się na rzeczach naprawdę istotnych tu i teraz.

  18. Yo. Facet sie zamyka. Tu i teraz. Bo to najprostrze. Wynika z roznic w mozgu….
    EWOLUCYJNYCH. Nie?

  19. No własnie tak.

  20. To co tu jeszcze robisz?

  21. A nic. Tak zajrzałem. Zaraz idę do pracy.

  22. wczesnie jakos..? biorąc pod uwagę Polskę?

  23. Polska.


Skomentuj

Kategorie

