Napisane przez: futrzak | 30 Listopad 2016

The end!

No więc, technik przyszedł dziś i naprawił. Okazało się, ze gniazdko, do ktorego był podlaczony router na naszym piętrze, zepsuło się. Poniewaz to gniazdko wbudowane w sciane, to tymczasowo zostal przeciagniety przedluzacz z nizszego piętra i w niego wpięty router….pan technik okazal sie byc kumata osobą i jak zobaczyl „instalację” to obiecał zlozyc 2 oferty na jej przebudowe i naprawe. Jedna: z miedzianymi kablami, druga na bezposrednie podłączenie do swiatlowodu routera WiFi w kazdym mieszkaniu. Coz, to drugie pewnie upadnie, ze względu na koszty, ale juz sama wymiana przedwiecznych routerow wiszacych na kablach poskręcanych i posklejanych duct tape powinna wiele pomoc…

No i tak się konczy bajka w temacie jak to mozna miec super-nowoczesna infrastrukturę ze światlowodow, a do mieszkania dochodzi gówno, bo administracja budynku se chciała przyoszczędzic…
Jedna znajoma skomentowała: „czyli wszędzie tak samo”. Ja jej na to, że nie do końca. No bo obejrzalam sobie wczoraj okablowanie budynku w piwnicy. Skrzynka swiatłowodowa z rozdzielnikiem, której to skrzynki wlascicielem jest Antel (panstwowa firma tutejsza) zrobiona bardzo porzadnie. Natomiast to, co poza owa skrzynka – tragedia.

Generalnie jednak jeśli chodzi o backbone Internet, to Urugwaj ma najlepszy w Am Pd. Bo Antel jest panstwowy i realizuje politykę rządu: jak najszybciej dostarczyć strukturę teleinformatyczna dla całego kraju. A w takiej Argentynie, ktora bogatsza i firmy energetyczne i od Internetu sa prywatne, to power outages byly w lecie ciągle (przynajmniej na terenie Buenos Aires, być może wygląda to lepiej w innych częściach kraju) a łącza do Internetu drogie i gówniane.

Z kolei jak mieszkałam w Dolinie Krzemowej (Mountain View, o rzut beretem od Google) to też było gównianie, bo było dwoch monopolistow od kablowki, ktorzy mieli zmowę cenowa i wysrane na klientów. A Comcast i AT&T wszak sławne sa ze swojego supportu, prawdaż. Jak mi ktoś podpieprzył kabel ze skrzynki na zewnatrz (do ktorej nawet nie miałam kluczy przeciez) to najpierw na mnie chcieli zwalić, potem 3 dni czekałam na naprawę. A jak mi bałwany z Comcastu źle router skonfigurowały, to jakbym sobie sama go nie poprawila (z pomocą kumpla), to bym nigdy nie miała działajacego, bo „po ich stronie wszystko ok” i tak sie bujalam 2 tygodnie między jednym supportem a drugim…

No.
Cóż, jeśli kiedyś dorobię się własnej chałupy tutaj, to napewno na terenie, gdzie jest światłowód Antela, i ja ten światłowód będę miała prościutko do mojego kompa :)

Advertisements

Responses

  1. Firmy prywatne chcą wziąć kasę minimalnym kosztem. Działa ? Działa. Z tą państwówką jestem w szoku, ciekawym ile dokładają do interesu.

  2. @korposzczur
    Zależy jak liczyć. Na działalności operacyjnej zysk w 2013 był 176 mln USD i 82 mln w 2014.
    Plan inwestycyjny był cały czas w okolicach 500 mln USD rocznie, więc można powiedzieć, że dokładają, ale…
    Obecnie, z racji kryzysu inwestycje mają być spowolnione do okolic zysku, ale i już tak dużo nie potrzeba, bo główna sieć jest już cała przestawiona na światłowody, jeszcze muszą wymienić mniej niż połowę sieci lokalnej.

  3. To jednak w PL jest lepiej; Orange oferuje światłowód u każdego klienta i 300 mb prędkość.

  4. Jak wiesz w PL wszystko co państwowe jest „be”, nierentowne i ple ple. Dlatego ciekawią mnie przykłady działalności takich firm. Jak komuś powiesz, że państwowe może być dobre to przecież jesteś socjalistą, bo „tylko rynek” itd. Pracując w korpo widzę jaki to „rynek” – wziąć kasę i spuścić klienta po brzytwie.

  5. Bronek:
    a 50 km od Suwalk tez? A jak sie wprowadzasz do wynajmowanego mieszkania, to kazdy wlasciciel ma doprowadzony swiatlowod?

    Bo wiesz, tutaj MOZNA. Ale jak z kazda wspolnotą mieszkaniowa: na oplaty za okablowanie fiberoptic do kazdego mieszkania w bloku musi sie zgodzic wspolnota. Bo fiberoptic do budynku jest doprowadzony. I nie zapominaj, ze my mamy tenze dostep do Internetu wliczony w oplatę na wspólnotę, nie placimy nic dodatkowo zadnej innej firmie za dostęp do Internetu.

    W wypadku indywidualnego domu to zaden problem, dzwonisz, zamiawiasz usluge i masz tez 300 mb.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d bloggers like this: