Napisane przez: futrzak | 15 października 2016

Zrobić a sprzedać to nie to samo…

Mój boże…. Urugwajczycy tak dramatycznie nie potrafią się sprzedać. To prawie dokładnie drugi biegun w stosunku do rozwrzeszczanych i nachalnych Argentyńczyków, że o Hindusach nie spomnę.

W firmie, w której pracuję, jest kilka naprawdę dobrych osób. Wiem, bo zajrzałam w ich kod. Ale jak zapytać – co robisz – to się plączą.
Z tego dokladnie powodu maja problemy z klientami z USA. Robią swoje, robią bardzo dobrze, ale co z tego, jak nikt o tym nie wie, bo nie umieją się zaprezentować? Do tego dochodzi raczej kulturowa nieśmiałość i skromność – premiowana tutaj, w Urugwaju, ale w kontaktach z USA to zmora, a czasami aż ręce opadają. No bo co sobie pomyśli reszta, jak usłyszy na mytyngu „I made some fixes”? Prawda?

Tak więc dziś koledze M. (z ktorym pracuje na codzien przy tym samym projekcie i z tym samym zespolem) tlumaczylam, ze przed kazdym mytyngiem grupowym powinien sobie zrobic rozpiskę wg schematu „challenge – action – response”. Podałam kilka przykładów. Czułam się nad wyraz głupio, ze musze TAKIE rzeczy tłumaczyć – ale nie, dobrze ze powiedzialam. Bo dla niego to bylo odkrycie i zadeklarowal chęc uczenia się ode mnie.
Swietnie. Uzupelniamy sie bardzo dobrze – bo on jest bardzo dobrym programistą, a ja mam te cholerne soft/leader skills, których on pasjami nienawidzi. I gut.
Klient jak narazie zadowolony, na fali zwolnień zostaliśmy w firmie, na dodatek pochwaleni i te rzeczy.

Responses

  1. Czyli po paru latach krów chudych nareszcie jest zmiana krajobrazu?

  2. andsol:
    to sie jeszcze okaże. Bo firma kliencka to startup. A ze startupami wiadomo – nie dostana następnej transzy pieniędzy inwestorskich i bulba…


Skomentuj

Kategorie

