Napisane przez: futrzak | 24 września 2016

Weekendowo..

Jem coś, czego przeciętny Polak nie tknąłby nawet kijem na odległość. Sos pomidorowy na bazie czosnku, ziół i papryczek chili, do tego dorzucona zwykła papryka, owoce morza (krewety, ośmiorniczki, małże i kalmarki) i…. w charakterze makaronu GLONY. Wszystko doprawione jak nalezy i posypane startym serem żółtym. Pychotaaaaa!

A poza tym Urugwaj to dziwny kraj, bo Jameson jest dwa razy droższy od Havana Club. Albo inaczej: Havana Club jest tansza dwa razy od Jamesona. YESSSS!!!

cioppino

To powyżej to zdjęcie klasycznego cioppino, dania które zostało wymyślone przez włoskich imigrantów w San Francisco. Zwykle przyrządzane z tego, co złowiono danego dnia no i nie ma w nim glonów, tak jak w mojej wersji. Serwowane jest na ogół z grzankami, ale zdarzają się też miejsca, gdzie do środka wrzuca się spaghetti.

Buen finde! – czyli miłego weekendu – doslownie dobrego końca tygodnia tj. fin de semana.

Responses

  1. No ale dlaczego Havana Club miałaby być droższa od Jamesona. Przecież to rum z gatunku dośc podłych, nadających się wyłącznie do mieszania. :)

  2. Tomek Surdel:
    zalezy ktora Havana Club. Añejo 7 Años jest bardzo dobre, imho, a juz NAPEWNO lepsze od Jamesona, no bez jaj…

  3. Mnie nawet ten 7-letni zupełnie nie przekonuje. Dopiero 15-letni może być i – oczywiście – Máximo Extra Añejo jest bardzo dobry. Natomiast ten 3-letni i 7-letni to, jak dla mnie, dość podłe wódki. Ale, jak to mawiają, de gustibus non est disputandum…
    Natomiast Twoja zupa wygląda bardzo zacnie!

  4. Kiedyś dostałem krewetki na pizz-ie. Myślałem o (ży…) wymiotowaniu, bo jakieś duże białe robaki to przypominało. I to mi zostało. Nigdy więcej nie jadłem krewetek.

  5. A ja proszę z dokładką, i tak może być codziennie ;-P

  6. prezio:
    hehehe większośc ludzi z innych nacji ma odruch wymiotny na widok ulubionej zupy Polaków – flaków….

  7. Adam:
    nawet glony cię nie przerażają?

  8. Oj tam. Gdzie tu glony widzisz. Toć to pietruszka :):):)

  9. korposzczur:

    ale na zdjeciu nie ma glonow. To zdjecie w ogole nie jest z mojej miski – czy nikt z was nie przeczytal opisu pod zdjęciem….?

  10. Moje kochanie gotuje co i raz takie podobne cos… albo dziwniejsze, to sie przyzwyczailem. Przy zalozeniu, ze nie jest dla mnie za ostre. Nawet pare razy rodzine namowilem na takie ciekawe delikatesy :D

  11. Mea culpa. Spróbowałbym – nawet z glonami ;)

  12. korposzczur:
    zapewniam ze gloniki sa bardzo dobre :)


Skomentuj

Kategorie

