Napisane przez: futrzak | 29 lutego 2016

Punta Carretas

Punta Carretas jest to barrio w Montevideo, które kończy się wielkim cyplem wychodzącym daleko w wodę.

Dziś nadszedł dzień udania się na koniec owego cypla – już po siedmiu miesiącach mieszkania w pobliżu :)

Po drodze natknęliśmy się na reklamę psiego salonu piękności. W ofercie: podcinanie, kąpiele kosmetyczne, kąpiele przeciwpchłowe, zabawki, akcesoria oraz usługa psiej taksówki.
Zdjecie wymiata :)

IMG_0532

Pani zajęła strategiczną pozycję i zaczęła trzaskać sobie selfiki – a ja trzasnęłam zdjęcie jej :)

IMG_0534

Z cypla widać ładną panoramę Pocitos.

IMG_0535

Po drodze teren wojskowy – tajne łamane przez poufne – ale zdjęcia można robić, nikt nie gonił z giwerą :)

IMG_0536

Prawie na samym końcu znajduje się latarnia morska zwana Faro de Punta Brava. Wybudowana w 1876 roku, wysoka na 21 metrów, a jej światło jest widoczne z odległości 15 mil. Została zelektryfikowana i zarazem całkowicie zautomatyzowana w 1962 roku. Wejść do środka oczywiście nie można :-/

IMG_0538

Koniec cypla…pustka..

IMG_0539

A tu okazuje się, że jest życie! Wędkarze!!!!
Zaiste, stanowisko doskonałe.

IMG_0540

IMG_0543

Nawet trochę kamyczków..

IMG_0545

oraz owocująca palma.
Nie mam pojęcia, czy te owoce są jadalne – w każdym razie to nie daktyle.

IMG_0546

Wracając, przy Rambli, dostrzegliśmy największe skupisko Hindusów w mieście. Co ich przyciągneło, co? Mecz krykieta!!!!

IMG_0548

Publika śledziła pilnie, a na ławkach (za moimi plecami) siedziały hinduskie żony z dziećmi…

IMG_0549

Na koniec przesliczny budynek (niestety zoom z telefonu nie oddaje urody ani szczególów). Na półokrągłych kolumnach widać misternie wyryte kwieciste wzory i dopasowane do nich ażurowe barierki.

IMG_0550

Podsumowując: sam cypel to nic specjalnego, no chyba że ktoś jest zapalonym wędkarzem – ponoć tam są bardzo dobre warunki :)

Responses

  1. „Po drodze teren wojskowy – tajne łamane przez poufne – ale zdjęcia można robić, nikt nie gonił z giwerą :)”
    To oni (Urugwajczycy) utrzymują nawet armię?

  2. Na swoje potrzeby i możliwości nawet względnie poważną. Urugwaj nie ma w żadnym stopniu potencjału obronić sie w konflikcie z którymkolwek sąsiadem, a i tego raczej w żadnej perspektywie nie ma. Ale armia służy jako pomoc humanitarna, bardzo intensywnie dla ONZ (jak na wielkość i możliwości kraju) oraz do krajowych kryzysów. Np. pomogali sprzątać po powodzi, aby jak najszybciej likwidować potencjalne miejsca rozmażania komarów i chronić przed epidemią, co się praktycznie udało.

  3. Na Twoim blogu czytałem wpis dotyczący wirusa ZIKA w Urugwaju. Jestem pod wrażeniem. Nie wiem, czy w Unii jest jakieś państwo, gdzie zrobiono by tak samo.
    A w Polsce? Może gdzieś na Śląsku, w Wielkopolsce… Tam, gdzie historycznie były silne samorządy. Im dalej na wschód, tym większe bezhołowie.

  4. a dlaczego twierdzisz, że to nie jest palma daktylowa?
    Na moje oko to 100% są kiście niedojrzałych daktyli

  5. Rafał:
    no to masz jakies kaprawe to oko….
    bo to jest ta palma:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Butia

    Natywna w Brazylii, Paragwaju, Urugwaju i Argentynie, owoce produkuje, ale bynajmniej nie sa to daktyle, chociaz jadalne i alkohol daje sie z nich pędzić…

  6. @Futrzak: No! chyba mam. :-(
    A najgorsze to, to że widząc ten rodzaj palmy zawsze myślałem, że to jakieś zdziczałe i niedorastające z powodu nieodpowiedniego klimatu daktyle.

    Every day is a sch…

  7. E tam. Czlowiek uczy sie cale zycie. Widzisz, jakbys sie nie upieral przy tej daktylowej, to nawet nie chcialoby mi sie sprawdzic, co to dokladnie za palma i dalej nie wiedzialbys….
    ja zreszta tez nie..

  8. Palma palmą, a ja mam nadzieje że ta ponura lesba Hillary nie wygra wyborów prezydenckich w US.

  9. gajger:
    nie popieram Hillary, ale uzywanie jako epitetu w stosunku do kogokolwiek orientacji seksualnej jest prostackie, prymitywne i obrzydliwe.
    Jesli nie potrafisz sobie darowac, to idz gdzie indziej z takim jezykiem i epitetami – ja nie mam ich ochoty wysluchiwac na swoim blogu.


Skomentuj

Kategorie

