Napisane przez: futrzak | 4 września 2015

Internetowe mody

Doprawdy, szerzaca sie jak zaraza moda na podcasty to samo ZUO wcielone. Nie wiem jak inni ludzie, ale ja dosc szybko czytam i interesujace mnie wiadomosci wole przyswajac w ten sposob. Szybciej tez mozna dokonac oceny tekstu i pominac nieistotne kawalki.
Tymczasem… tymczasem ludzie, ktorzy tak w ogole sa inteligentni i maja cos do powiedzenia biora sie za podcasty… efekt jest taki: 10 min jakania sie, dwadziescia gledzenia o niczym tonem glosu wyjetym z grobu i kompletne zero mozliwosci cytowania. A w dupe sobie wsadzcie te podcasty!!!!

Owszem, Internet daje ogromne mozliwosci multimedialne, ale na litosc boska, nie kazdy jest radiowa osobowoscia czy blyskotliwym stand-up komikiem. Odrobina samokrytycyzmu nie zaszkodzi :)
Nie widze powodu, dla ktorego wartosciowy tekst pisany musi byc rozwleczony czterokrotnie w czasie i zaprezentowany tak, ze odechciewa sie wszystkiego. Po co zrazac odbiorcow?

Responses

  1. To ja zrobię jeszcze jeden krok do tyłu i zamiast nazywać to podcastem będę mówił o transmisjach czy audycjach radiowych. I w istocie krajowe rzadko wytrzymuję, czasami z ciekawości jak brzmi głos człowieka (zawsze wydaje mi się, że w mówionym szybciej wyławiam fałszywe tony niż w pisanym), ale trudno jest znieść zamlaskiwanie się i jąkadenność naszym mówców. Nie mówiąc już o absurdalnej niekiedy oprawie muzycznej. Ale słuchałem czasami audycji ze Stanów i całkiem wartko i przyjemnie to biegało.

    Niestety, przy kierownicy jestem zupełnie nierozdzielalny, muszę być cały okiem i uchem, ale myślę, że kto ma podzielną uwagę, może mieć sporo przyjemności z dłuższych emisji.

  2. No tak, w mowionym jezyku w istocie latwiej wychwytuje sie emocje, wiec falsz tez.
    I tez mi sie wydaje, ze poziom adycji radiowych polskich spadl na dno (choc byc moze mam zbyt mala probke, nie slucham wszak codzien).

  3. Train by day, Joe Rogan Podcast by nigth, all day :).


Skomentuj

Kategorie

