Napisane przez: futrzak | 19 czerwca 2015

Retro wspomnień czar…

Postanowilam zapisac sie na lokalny portal dla szukających pracy http://www.buscojobs.com.uy i poczulam sie jak w Polsce lat 90-tych.

Obligatoryjnie trzeba podać datę urodzenia, stan cywilny (w USA dzięka demokratom i ustawom antydyskryminacyjnym, nie trzeba…), edukacje, doświadczenie zawodowe….
ALE. To ostatnie jakiś mundry zrobił jako drop-down z juz wyznaczoną selekcją, a nie free-txt. Tak więc nie mogę zgodnie z prawdą podać kraju, bo Polski na spisie nie ma. Podobnież nie ma kierunku, z ktorego się magistrowałam. Właściwie większości rzeczy nie ma, bo ja nie urodziłam sie w Urugwaju, ani tutaj nie konczylam szkol, tudziez nie pracowalam …a już w ogole wymóg podawania zarobków w kazdej poprzedniej pracy uwazam za outrageous – no chyba ze mamy ustawę, która nakłada na wszystkich (właścicieli firm też) obowiązek podawania swoich obecnych i przeszłych zarobków. A ominąć tego się nie da, bo trzeba miec wszystkie pola wypełnione, bo inaczej nie da się zaaplikować na żadną ofertę…a większość firm ma nazwę zastrzeżoną… (jak jest jawna, to mogę znalezc ich website i wyslać tą drogą resume, chociaż skuteczność takich akcji, jak nauczylam sie doswiadczalnie, jest prawie zadna…).

Ręce tak trochę opadają, bo ten sajt się szczyci byc liderem na rynku hiszpańskojęzycznym w temacie HR…a szukają nie tylko Urugwajczyków, bo są ogłoszenia po angielsku, francusku, portugalsku…a czasem i w innych językach. Ostatecznie w Urugwaju jest tzw. Zona America, strefa wolnocłowa i ze specjalnymi ulgami, są tutaj centra outsourcingu kilku światowych gigantów.
Ofert w ogóle w działce IT na tym websajcie (największym w kraju) jest 140. Jedyną zaletą websajta jest to, że jako aplikant mogę zobaczyć, ile osób na dana oferte wyslało swoje resume. To już coś. Ale poza tym bryndza i żalość.

No nic, nie spodziewałam sie niczego sensownego, ale oczywiście jak czlowiek se poczyta szumne zapewnienia, że Urugwaj będzie drugą Doliną Krzemową i sratytaty, to potem trochę się chce smiać. Nie, nie liczyłam na szukanie pracy tą drogą, po prostu stwierdziłam, że nie szkodzi spróbować i zobaczyc, co to.

No, to już wiem.

Responses

  1. No to śmiesznie…

  2. 140 ofert? to i tak nieźle. na stronie mojego Urzędu Pracy znalazłam tylko jedną ofertę, wczoraj. oczywiście mam na myśli zawód wyuczony i wykonywany. ale pewnie zaraz ktoś powie – ale to Polska, o czym my w ogóle mówimy.

  3. No…. to może jest pole do popisu?

  4. miss:
    chyba nie rozumiem, gdzie ono ma byc.

  5. Co ma stan cywilny do dyskryminacji?

  6. Slawek:
    stan cywilny jest informacja, ktora jest moja prywatna sprawa i nie ma nic wspolnego z tym jakim jestem pracownikiem. Ale za tym idzie pytanie o dzieci. A jesli polaczymy kobieta-single/rozwiedziona-ma dzieci to moze sie pozegnac z etatem. To doswiadczenie calej rzeszy kobiet w Polsce, niestety.

  7. załóż agnecję o standartach europejskich – jestem ciekawa, czy w ogóle miałaby szanse się przyjąc, czy jednak okazałoby się, że pracodawca chce znać stan cywilny potencjalnego kandydata

  8. miss:
    przy tak malym rynku nie ma to najmniejszego sensu. Te dwa websajty – jeden dziala na terenie calej Am Pd (i tam zarabia znaczacą kasę) a drugi jest dofinansowywany z budzetu.
    Jak chcesz, to sobie zakladaj, ja nie mam ochoty wtopic nie wiadomo ile kasy, zeby twoja ciekawosc zaspokoic :)

  9. Poza tym chyba nie rozumiem za czym mialby byc ten argument? Ze zanim wprowadzimy jakiekolwiek prawa pracownicze to najpierw trzeba sprawdzic, czy „rynek” to przyjmie tj. czy pracodawcy stwierdza, ze im sie to oplaca?

    Idac tą droga nie zniesionoby niewolnictwa ani w USA ani w Brazylii, bo planatatorom (czyli owczesnym „pracodawcom”) niewolnictwo sie pieruńsko oplacalo, podobnie jak praca dzieci za 1/3 stawki doroslych, nieograniczone godziny pracy, brak urlopow i cala reszta….


Skomentuj

Kategorie

