Napisane przez: futrzak | 21 Maj 2015

Jak NIE należy sie odchudzać

Zaczynamy od zakupu za prawie darmo na targu kilograma sczernialych na zewnatrz bananów. W środku są one jeszcze calkiem dobre, ale nalezy je zjesc DZIS.

Potem przez następne 2 godziny zastanawiamy się, co z nimi zrobic. Dochodzimy do słusznego wniosku: pizgamy do michy, rozgniatamy na papkę widelcem. Wbijamy 4 jaja, roztrzepujemy. Lekko solimy, dorzucamy sporo gałki muszkatołowej oraz slodkiego (albo nie, jak kto woli) kakao.
Konstytencja w tym momencie jest półpłynna, więc trzeba concoction zagęścić – najlepiej skrobią. Ja użyłam tej z mandioki (manioku) bo akurat miałam pod ręką, ale każda zadziała tak samo, jak to skrobia.
Dorzucamy tyle, żeby konsystencja przypominała rzadki budyń.

Paćkę nakładamy stołową łyzką na rozgrzany tłuszcz na patelni – nie za duże porcje, bo to miękkie i za łatwo nie przewraca się.
Potem żremy. Raz z dżemem, raz ze śmietaną, a i z salami prawdaż, smakują znakomicie.

Żremy, aż nie padniemy – bo takie dobre.

Następną godzinę spędzamy na kanapie kontemplując przeżarcie oraz termin ewentualnego odchudzania się. Wypada, jak zwykle, jutro, prawdaż :)

PS: dla zapalonych początkujących kucharzy: przykro mi, ale ilości odmierzanych nie podam. Gotuję, jak ten chłop, co w szpitalu umarł: na oko :)
W ogole miarki i wagi w kuchni to sorry, ale wynalazek ostatnich dekad. Któraż to gospodyni miała w domu wagi aptekarskie??? A jakoś sobie radziły, prawda?
Tak więc, drogie dzieci, uczta się gotować po staropierdawnemu :) praktyka czyni mistrza :))))

Responses

  1. Ciut cynamonku?

  2. cmss:
    nie pasuje smakowo.
    Za to cynamon smakuje do konfitury jablkowej i musu, ciasta jablkowego, buleczek z lukrem oraz – co Polakom wydaje się obce kompletnie – do jagnięciny (sos miętowy to kazdy zna do baraniny hehehe :)

  3. Najprostrzy deser cynamonowy:
    jablka obrac, pokroic na prązki, obsypac cynamonem i cukrem i pizgnac do mikrofalowki, niech zmiekna :)

  4. Jabłka lepiej do piekarnika, a jak ktoś ma kominek – to tam na żar – zyskują dodatkowy aromat. Twoje placuszki znam w wersji z pokrojonymi bananami i bez gałki. Będę musiał wypróbować :)

  5. nikt:
    no, ale to trzeba miec piekarnik, ja w tej chwili nie mam :-p
    Pokrojone maja inna teksture, te co ja opisalam sa pierzynkowate :)

  6. Smacznego :), ja przed dietą sobie zafundowałam naleśniki cud-miód! :)

  7. tak – „jutro” – to zawsze dobry termin na dietę :D

  8. Bardzo dziwny przepis, jeszcze nie słyszałem o tak oryginalnym połączeniu soli z bananami… i jeszcze do tego z salami… Poza tym ,,słodkie kako,, to jakaś bzdura, bo nie ma czegoś takiego jak słodkie kakao, bo PRAWDZIWE kakao jest gorzkie. Słodkie, to jest jak już napój czekoladowy, co z kakaem ma tyle wspólnego co krem do ciała z drukarką komputerową…

  9. To, ze nalesniki/placki etc ktore sa slodkie (en mass albo maja slodkie owoce) sie soli, to zadna nowosc. Szczypta soli nieco przelamuje smak.

    „slodkie kakao to jakas bzdura” – zglos te pretensje dzialowi marketingu firm spozywczych argentynskich/brazylijskich/urugwajskich. Bo tutaj wszedzie w sklepach jest wlasnie „cocoa dulce” ktore jest takim samym proszkiem jak zwykle kakao, tyle ze juz od razu poslodzone w pudelku. Ba. Nie spotkalam jeszcze kakao, ktore NIE byloby slodzone. Oraz zapewniam cie, ze to nie jest tynk zdrapywany ze scian a pomalowany na brązowo i poslodzony :)))

  10. Odkąd przeczytałem ten wpis, czatowałem na przejrzałe banany.

    Rewelacja. Chociaż wersja z dżemem to już dla mnie za słodko. Za to z salami – hmm. Ekscentryczne, acz nie pozbawione uroku.

    Moje młode opędzlowały całą michę.

    Pozdrawiam.


Skomentuj

Kategorie

