Napisane przez: futrzak | 28 listopada 2014

Samochód

zrobiony.
Nie obyło się bez lekkiego „nukania” czyli pilnowania sprawy. Pojazd odstawiony do warsztatu w środę w południe w czwartek rano nie był jeszcze na kanale. Najprawdopodobniej szef uznał, że nie ma się co spieszyć, skoro nie jest poganiany :)
Po wizycie samochód wjechał na kanał i zjechał z niego gotowy dzisiaj przed sjestą.

Zrobione zostały:
– wstawione nowe sprzęgło
– wymienione klocki hamulcowe
– nowy filtr paliwa
– wymieniona osłona przegubu

Za całość zapłaciliśmy 3600 ARS (422 USD licząc po oficjalnym kursie), z czego 1500 kosztowało samo sprzęgło.
Chłop twierdzi, że teraz biegi wchodzą lepiej, niz w większości kilkuletnich volkswagenów :)
Został jeszcze do wyczyszczenia zbiornik paliwa, na to musimy poszukać innego warsztatu, bo ten nie robi takiej usługi.

W porównaniu z cenami z Kalifornii, gdzie (zanim jeszcze nie wyjechałam) kasowano 150 USD za samą jedną godzinę robocizny, to niedużo. Oprócz tego samochód został gruntownie obejrzany: wykazuje poziom zużycia kilkuletniego samochodu, silnik i cała reszta w porządku. Jeszcze tylko rejestracja i już możemy hulać po całej Argentynie :)))

Responses

  1. Szerokiej drogi!

  2. Czyli nowe sprzęgło. Reszta to pryszcz. A zmianę biegów proszę tak jednym paluszkiem. Niemiecki samochód. Gratulo. Szerokiej drogi.

  3. Volkswagen. Das Auto ;)

  4. prezio, daftcount:

    musze przyznac, ze jestem pod wrazeniem poziomu waszmosciow w czytaniu ze zrozumieniem jezyka polskiego…..

    jakim cudem wyszlo wam, ze zdanie „Chłop twierdzi, że teraz biegi wchodzą lepiej, niz w większości kilkuletnich volkswagenów :)” ROWNA SIE mam volkswagena – pozostanie dla mnie tajemnica wiekuista…

    tym bardziej, ze w jednym z ostatnich wpisow ( https://futrzak.wordpress.com/2014/11/18/kapieliska-w-la-balandra/ ) odpowiedzialam na zadane wprost pytanie o to, jaki samochod zostal kupiony :)

  5. Koszt wymiany sprzęgła w takim samochodzie w podwarszawskim, legalnym, małym warsztacie to ok. 150-200zł (40-60USD). Klocki wymiana – 60zł, filtr paliwa 30zł, osłona przegubu, nie wiem, pewnie kilkadziesiąt zł, więc wydaje mi się, że ceny niskie u was nie są..
    Może to i lepiej, że fachowcy się szanują i nie konkurują ceną ponad miarę, jak w Polsce.

  6. Sprzęgło też tanie w tej Argentynie nie jest albo sobie za nie tak policzyli w warsztacie. Do fiata 147 nie znalazłem, ale pewnie jest to samo co w Seacie Marbella/Fiacie 127, a więc ok. 100zł-200zł nowe.
    http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-fiat-127-panda-marbella-a112-i4795871792.html

  7. @Artur xxx
    Sprzęgło nie to. Fiat 147 miał silniki 1,1, od 128, potem też w Zastawie, Seicento 1,1, itd. Choć pewnie dużej róznicy nie ma. Ale tu kosztują w miare tyle.
    A cóż- wymiana sprzęgła to po prostu w miarę równowartość dniówki mechanika razem z podstawowym wyposażeniem warsztatu. Na przedmieściach Buenos Może i dałoby się porównac z Warszawą, ale generalnie zarobki robotników w Argentynie są wyższe niż w Polsce.

  8. Szerokich, suchych argentyńskich dróg życzę. Przeczytałam juz nastepny Twój wpis i wiem, ze auto zdało egzamin. Chłop też.

  9. Chłop twierdzi… Chłop to partner, czy gościu co naprawiał. Jeśli partner to musiał jeźdić kilkoma starymi VW. Jeśli gościu, to warsztat specalizuje się w naprawie VW. Jeśli były te informacje, to jestem d..a. W „tym” wpisie szanowny miodzio mnie zaatakował, bo logicznie że jak mam ksywkę prezio, to muszę być na liście wprost. Więc więcej na komenty nie patrzyłem, Mam Seicento 1,1 benzyna – gaz, 2006. I przyciemniane szyby tylne boczne. Parkowanie w nocy tyłem straszne. Miałem kochanego cienkusia 900 ale wjechałem nim w TIR-a, a ponieważ przeżyłem, mogłem zapłaćić mandat 500 PLN i musiałem zmienić auto. No i mogłem to napisać. W każdym razie szerokiej drogi.

  10. stwierdze oczywistosc ale porownywanie cen uslug pomiedzu USA, Arg a Polska chyba nie ma sensu…
    wystraszyla mnie cena $150/h – ale to chyba wyjatek, website twierdzi ze ok $100 co i tak dla mnie jest szokiem i zaczynam docenac pana Jarka :) (albo service plans)

    http://www.mechaniconduty.com/MapGraphic_email.pdf

  11. prezio:
    „Chłop” to moj konkubent :)

    w:
    W Dolinie Krzemowej w ciagu ostatnich 4 lat ceny za sam wynajem poszly w gore srednio o 30%, za tym poszly pozostale uslugi. Nie przecze, ze w reszcie kraju jest taniej, no ale samochodu do naprawy raczej nie wozi sie kilkadziesiat kilometrow od miejsca zamieszkania.

    Dla mnie porownywanie cen miedzy USA a obecnym miejscem zamieszkania ma sens, bo mam pensje placona w dolarach przez amerykanska firme. Geoarbitraz dziala zdecydowanie na moja korzysc.

  12. @futrzak & @w.

    Ogolnie ceny sa bardzo wysokie w Dolinie Krzemowej, takze za mechanikow, ale jeszcze ciagle mozna znalezc mechanikow, ktorzy maja rozsadne ceny. Kawiat jest taki, ze ci tani (nawet z wpisu wynika mi, ze tansi niz Argentynscy) sa w zlych okolicach, wiec malo bialych Amerykanow sie tam z naprawa samochodu wybiera :) Co dalej trzyma ceny niskie :)

    Przyklad: Jakies trzy miesiace temu przyjaciolka oddala auto do naprawy do naszego lokalnego mechanika, ktory wycene naprawy zrobil na okolo $900 + koszt czesci i nie gwarantowal, ze bedzie to cena ostateczna (wymiana sprzegla i klockow hamulcowych w Jaguarze). Oczywiscie po tej wycenie kolezanka zabrala samochod do mechanika w zlej dzielnicy (Bayview) gdzie mechanik zrobil wycene naprawy (wlaczajac czesci) na $150. Nie dosc, ze dobrze i szybko naprawil to jeszcze koszt koncowy byl nizszy, bo zaplacila tylko $120 :) No i do tego sie nasluchala kilku ciekawych historii o okolicznym swiatku przestepczym :) Acha, a temu pierwszemu mechanikowi z dobrej dzielnicy, ktory nic nie zrobil i tak musiala zaplacic $150 za wycene naprawy!

  13. no tak , zawsze mowie ze Silicon Valley ( i NY) to nie Ameryka :)
    co do kiepskich dzielnic to „moj” mechanik tez w takiej urzeduje, dobrze klioentow traktuje i jest tam (i jego klienci) pod ochrona lokalnych szefow – moze zostawic samochod otwarty tam gdzie inni nie mogliby zostawic zamknietego
    podobno to lubi i niezle na tym wychodzi – probowal juz kilku lepszych i duzo lepszych miejsc i w tym ma najlepszy profit pomimo cen z lat 80


Skomentuj

Kategorie

