Napisane przez: futrzak | 25 marca 2014

Reklama.. reklama.. już od rana…

Jakiś czas temu wzięłam udział w ankiecie przeprowadzonej przez panią Malwinę dla bankier.pl – odpowiadającymi byli emigranci, których wywiady ukazały się na łamach pisma w cyklu „Tu mieszkam”.
Był wywiad ze mną, wzięłam więc też udział w ankiecie.

Tutaj są wyniki:

Na co narzeka sie za granica – 50 emigrantow porownuje warunki zycia z polskimi.

Polska vs reszta swiata – gdzie taniej gdzie drozej.

Polacy na emigracji – dlaczego nie wracaja.

Oczywiscie, nie jest to żadne badanie na przekrojowej grupie społeczeństwa etc. tylko wywiady z emigrantami, ale i tak myślę, że rezultaty są dość interesujące. Nikt jakoś specjalnie nie pali się do powrotu do kraju – a przeciez ludzie zyją w tak „egzotycznych” lokalizacjach jak Kabul, KSA, Birma, Chiny, Ghana, Madagaskar, Caracas, Wyspy Owcze…

Responses

  1. Niom Futrzaku…

    Ostatnie zdanie – co ono oznacza w istocie ?

    Ps Więcej czego ? Darwinizmu ? Czy zamordyzmu chińskiego ? :)

    Ps 2 Nie wkurzaj się Futrzaku ! Ja cały czas mobilizuję :)

  2. ciekawe te wywiady niektore byly – warto dowiedziec sie jak wyglada kraj z perspektywi emigranta o podobnej do naszej mentalnosci.
    choc oczywiscie bardzo subiektywne – np narzekania na podejscie do nauki szesciolatkow troche mnie zdziwilo – sa setki innych rzeczy w szkolnictwie na ktore mozna narzekac..
    widac tez kto sie zaadoptowal i polubil otpczenie a kto nadal „walczy” z nim i z wiatrakami

  3. @w:
    w istocie.

    Mnie troche zadziwilo zdanie „Brak jakiejkolwiek aktywności młodzieży poza graniem w gry komputerowe, nauką języków oraz studiami i pracą zawodową. Poza tymi kilkoma rzeczami młodzi Chińczycy nic nie robią. Podróżują? Tak, ale to taka turystyka typowo „przewodnikowa”, od atrakcji do atrakcji i hotel.”

    – no jaka ta mlodziez leniwa. Zajmuje sie tylko praca zawodowa, studiami i nauka jezykow obcych, a w miedzyczasie – jesli w ogole jeszcze na cos ten czas ma :) gra w gry albo podrozuje na takiej zasadzie jak hordy Polakow do Egiptu ;)

  4. Ja chyba zaczynam się cieszyć z systemu szkolnictwa w mojej miejscowości.Kiedyś mroziło mi krew, teraz dochodzę do wniosku ,że ok ,lepiej może w ten sposób moje dziecko będzie miało więcej czasu na naukę polskiego, którą będę musiała zająć się sama ,ponieważ tu wychodzą z założenia ,że nie ma co dzieciom mieszać w głowach.A szkoła częściej jest tu zamknięta niż otwarta :(

  5. Chcialam tylko rzec ze czadowo wygladasz!

  6. @snufkin:
    dzieki :))) lejesz miód ma moje serce :)


Skomentuj

Kategorie

