Napisane przez: futrzak | 7 września 2013

Władcy pięniądza

Bardzo dobrze i rzetelnie zrobiony film, wyjaśniający historie i dzialanie pieniądza a takze mechanizm, jaki stoi za międzynarodowym systemem bankowym. Niestety, po angielsku.

Współczesny pieniądz jest kreowany przez prywatne banki jako DŁUG i dopóki istnieje ten mechanizm, politycy nie będą rządzić w interesie ludzi, ale w interesie finansowej plutokracji..
System mozna naprawic, i nie spowoduje to globalnej zapaści. Chociaz niestety wszyscy prezydenci USA, którzy w przeszlosci próbowali, zostali zamordowani.

Reklamy

Responses

  1. Obejrzałam, nawet całe ;) Idea jak zwykle jest dobra, ale wątpię, że wykonalna (jak z resztą pokazuje sam film). Nie wydaje mi się, żeby świat mógł się wyrwać z objęć banków, które oplatają go szczelnie jak ośmiornica milionem zależności. Takie np. brytyjskie partie polityczne dostają tyle kasy od sponsorów na kampanie, że pewnie nawet wypowiedź co premier jadł na lunch muszą potem konsultować (osobiście uważam, że partie powinny finansować się z własnych składek członkowskich, ewentualnie z jakichś dotaji budżetowych i wtedy nowy rząd mógłby zacząć bez ciążących na nim na dzień dobry obietnic. No ale to się nie stanie. Aha, i jeszcze lobbying korporacyjny w parlamencie powinien być zakazany).

    Jedyna szansa moim zdaniem tkwi w wielkiej społecznej rewolucji, ale to musieliby wszyscy zgodnie na te ulice wyjść, a to napewno nie nastąpi. Za wielu ludziom się nic nie chce, zwłaszcza myśleć, ugrzęźli w konsumpcji, za wiele mają do stracenia. Jednym słowem, raczej przerąbane.

    No, chyba, że system tak się kiedyś w tych długach zapętli, że pieprznie sam z siebie na skalę globalną i już nie będzie kasy na bailouty. Zawsze można mieć nadzieję ;)

  2. Tak, lobbying (tak zwany) to nic innego jak zalegalizowana korupcja. Powinien byc nielegalny.

    System do zapętlenia sie w dlugach ma juz calkiem niedaleko, wszystko na to wskazuje. Padnie pod wlasnym ciezarem, ale konsewkencje obawiam sie poniosa zwykli ludzie. Byc moze wtedy dojdzie do wielkiego fermentu – bo ludzie ruszaja na ulice wtedy, kiedy nie maja juz zadnej innej mozliwosci manewru. Roznie to w roznych krajach wyglada – najgorzej dostana ci, ktorzy najwieksza czesc budzetu wydaja na zywnosc. Jakiekolwiek wahania cen i zacznie sie jazda…


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: