Napisane przez: futrzak | 27 czerwca 2013

Gdzie zyja bezdomni w Vegas

W/g tego artykułu w kanale burzowym.
Zdjecia widzialam juz wczesniej, ale tutaj ktos zadal sobie trud policzenia tych ludzi. Smutne jest to, ze jesli bedzie jakas większa ulewa (rzadkie w Vegas, ale moze sie zdarzyc), to ci ludzie potopią się jak psy.

Liczba bezdomnych rośnie (nawet w takiej Dolinie Krzemowej, jednym z najbogatszych miejsc w USA) w miare jak coraz wiecej ludzi wypada z klasy sredniej po utracie pracy i foreclosure. Dzieje sie tak dlatego, ze co prawda zaraz po zwolnieniu dostaja zasilek, a jesli nie zasilek, to przynajmniej food stamps. Tylko, ze osoba bezrobotna na zasilku nie jest w stanie nic komercyjnie wynajac (wymagane jest zaswiadczenie o zarobkach, kaucja, dobry credit score i czasem nawet referencje od poprzedniego landlorda). Poza tym zasilek to ledwie jakies 30% (dokladna liczba zalezy od konkretnej sytuacji i regulacji stanowych) usrednionej pensji z ostatnich 12 miesiecy. Jesli ktos nie ma rodziny albo sporo oszczednosci (zeby zaplacic za wynajem z gory), to ląduje na ulicy.
W większosci miast schroniska sa przepelnione, a wladza zamiata problem pod dywan wydajac zakazy obozowania, siadania na chodnikach etc. slowem policja przegania bezdomnych z kąta w kąt (w San Jose ostatnio wygonili ich z namiotami spod lotniska..)

Reklamy

Responses

  1. Ale kubki po MaCu są ;-)))

  2. No sa. Zarcie z McD to jedno z najtanszych gotowych zarć jakie mozna w USA dostac.

  3. Ja widze butelke po patron. Nie sadze ze zbieraja takie butelki. Jesli stac ich na patron to … Ponadto widze ze sa zadowoleni nie widac zalu i nedzy na twarzach. Uwazam ze to „czysty wybor”.

  4. @jb:
    chyba nigdy nie miales do czynienia z „swiezymi” bezdomnymi.
    Tu przypomniala mi sie jedna kobieta z okolic Mntv, ktora zyla w namocie a obok zaparkowana stala Honda. Miala tez kolczyki w uszach zlote. Wraz z uplywem czasu „drogich” rzeczy ubywalo….

  5. Nie nie mialem ani ze swiezymi ani z nieswiezymi. Spotykam ich a raczej bardzo mlodzi bezdomni lub udajacy bezdomnych spotykaja mnie wsrod innych „commuters” na drodze serwisowej do drogi szybkiego ruchu w miescie NYC. Najczesciej stoi taka osoba z psem. Psa mi zal tejze osoby nie bo w miescie NYC jest pracy wbrod tylko trzeba sie schylic a to wymaga wysilku. lepiej „zebrac” na swiatlach a z psem wieksze szanse na „miekkie serce”.
    Moj znajomy zatrzymal sie i zaproponowal prace i dach nad glowa ale bylo za malo bo „mial dyplom”, a oferta pracy fizyczna byla.

  6. Jakie są ceny w macu w USA względem zarobków? (np. Średnia płaca 10$/h – chis/2$)? Bo w Polsce MaC wychodzi drogo, 3.5 zł za chisa, takich chisburgerów mogę zjeść z 4 i nie jestem syty, a za 14 zł to mam dwudaniowy obiad w barze z kuchnią domową, bądź MEGA kebaba. Nie wspominając o tym, że większość osób nie zarabia więcej niż 10 zł/h…. 2-3 h pracy na obiad w Mac, powodzenia.

  7. Na przecenie/deal masz happy meal za $5 (porcja dla dziecka).
    Mc donald jest drogi dla mnie tez.

  8. @jb:
    nie wiem jak w NYC, ale w Kalafiornii nie dostaniesz nigdzie buly z kotletem (hamburgera) za mniej niz 3USD. Jedyne co mozna taniej kupic gotowego w sklepie to jest zwykla sucha bulka albo jakies batoniki.
    Mozna jeszcze pojsc za darmo zjesc do jakiejs charity (o ile sa w okolicy) albo cos wyzebrac.
    Bezdomni nie maja domu z kuchnia, zeby sobie gotowac, nie zapominaj o tym.

    @Tomasz:
    minimalna placa w Kalifornii od stycznia tego roku to 8 USD/h brutto. Osoby pracujace przy przewrcaniu burgerow i robiace inne tego typu prace nie dostaja wiecej.
    Meksykanie pracujacy na plantacjach przy zbiorze np. salaty etc. dostaja zwykle polowe tego.

  9. @jb:
    a tak przy okazji: co to za dach nad glowa i jaka prace i za ile zaproponowal ten znajomy?

  10. to się mi cały czas wydaje szokujące i jakby nieprawdziwe, bo obraz USA jest zupełnie inny w powszechnej świadomości

    także sprawa z drogimi wynajmami, to już w PL o niebo łatwiej!

    ale wygląda na to, że to co mówisz to racja, hmm

    Remigiusz

  11. tzn gdzie i jak mieszkają te tabuny ludzi ktorzy mają najniższą płacę albo siedzą na socjalu albo stracili pracę? bo nie każdy bezrobotny siedzi na ulicy i nie każdy ktory NIE siedzi na ulicy ma spore oszczędności ?
    nie ma hotelików/pokoi na wynajem ?

  12. Jak sama zauwazylas w LV rzadko pada. A co z tymi co mieszkaja w wynajetych mieszkaniach, w miastach gdzie pada czesto i gesto i przy kazdym deszczu zalewa im mieszkania tak ze trzeba wode wiadrami zbierac:))

  13. @Oszczedzanie:
    no propaganda rzeczywiscie robi wszystko, zeby problem zamiesc pod dywan. Ale od czasu do czasu wylazi to wszystko na wierzch.

    @tuv:
    oczywiscie mozna pojsc i wynajac pokoj w motelu – ale raz, ze placisz z gory, a dwa, ze to dosc drogie jest. No i to jest pokoj z lazienka – stolowac sie trzeba gdzies indziej.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: