Napisane przez: futrzak | 18 czerwca 2013

Wracam do komputerów

No coz. Zalana klawiatura nie zostala zastąpiona, albowiem nie maja tu takiej (pasującej do modelu). Mowi sie trudno. Znalazłam tzw. workaround – zakup zwyklej klawiatury do PCeta, ktora podlączona po USB funkcjonuje. Co prawda chłop sie pomylił i zakupił hiszpańską… ale chyba da sie przezyc. Gdybym miala chińską, to nie dałoby się :)
Z pomoca zewnetrznej klawiatury da sie nawet zrobic instalkę OSa od zera, trzeba tylko stara odlączyc.

W ten sposob bede miala odrębne stanowisko pracy, a nie tylko WinXP zainstalowane w Virtual Box na makówce. To ostatnie okienko jest zreszta dosc male i niestety obcina dół docelowej aplikacji akurat w miejscu, gdzie sa butony funkcyjne…

A pomyslec, ze chcialam tego laptopa wywalic…(chlop nie dal na szczescie) Coz, perspektywa w Kalifornii jest zupelnie inna – za grosze mozna kupic uzywany sprzet komputerowy, a wymiana klawiatury na nowa w laptopie nikt sobie d. nie zawraca, tylko kupuje nowego/nastepnego…

Nawiasem mowiac, firma w ktorej zaczelam prace jest _cakowicie_ wirtualna tj. ludzie są rozsiani po całym swiecie, poczynajac od ksiegowych a na supporcie i QA kończąc. Wszyscy pracuja zdalnie (sa na rynku od 2003 r.), a niektorzy w zyciu sie na oczy nie widzieli. Interview tez sie odbywaja zdalnie. Nikt nie ma z tym problemow. Jedyne problemy jakie moga powstac, wynikaja z nieumiejetnosci organizacji swojej pracy i podwladnych.
Interakcje z innymi ludzmi sa fajne, ale wiekszosc programistow i QA jest wydajniejsza, jesli ma okazje pracowac w ciszy i spokoju, gdy nikt im nie przerywa i nie dekoncentruje.

I jeszcze jedna refleksja. W Polsce jakas moda nastala na wszelakiego rodzaju kursy, certyfikaty etc. O ile część z nich ma sens (np. cert CISCO czy Oracla), o tyle wiekszosc z tych szkoleń to jakas pomylka. Jaką bowiem wartosc ma szkolenie z zakresu project/program management prowadzone przez osobe, ktora nawet paru lat nie przepracowala w tym charakterze? Albo takiez samo w zakresie automatyzacji testowania. To sie przeciez opiera tylko i wlacznie na TEORII, ktora to teorię srednio inteligentny czlowiek od IT moze sam sobie znalezc w pol godziny w sieci. Reszta to praktyka, praktyka i dupogodziny. Rownie dobrze programowania moznaby sie uczyc przepisujac z tablicy to, co pan profesor tam napisal. Albo uczyc sie jazdy samochodem czytajac ksiazki o jeździe samochodem…

Reklamy

Responses

  1. Znając życie to coś się przelało przez tą klawiaturę na płytę, teraz koroduoduje i za jakiś czas padnie laptop. :(

  2. koroduje miało być
    ahhh, ten alko

  3. nic nie padnie. klawiatura od spodu byla na kawalku plastiku szczelnie oddzielajacym ja od reszty bebechow. Klawiatura poszla w pozlepiane, ale cala reszta jest ok. Myslisz ze po rozebraniu nie sprawdzilam tego?

  4. jeżeli była szczelnie odizolowana, to tylko się cieszyć.

  5. Z tymi certyfikatami i dyplomami to po prostu fetyszyzm jakis… .

    Troche na ten temat bylo mowione w komentarzach do wpisu na temat polskich osobliwosci rynku pracy (darmowe staze byly wtedy na warsztacie ;)

    Mowiac krotko – certyfikat czy inny dokument pisany ma byc oficjalnym potwierdzeniem posiadanych umiejetnosci (oraz poziomu ich opanowania).

    @Futrzak: pytanko z zupelnie innej beczki: Jak mozna dostapic zaszczytu mozliwosci czytania Pani zabezpieczonych wpisow?

  6. Obawiam się,że Polsko to porostu kraj absurdu i paradoksu , no ale niech tam……Życzę w takim razie owocnej pracy i mimo wszystko czasu na bloga :)

  7. sporo dotacji unijnych firmy podłapaly na szkolenia właśnie to i wykorzystuja je jak się da.

  8. gratulacje z powodu dostania pracy!

  9. @Falco:
    czy email ktory podales jak wpisywales komentarz jest aktualny? czy na inny mam wyslac?

    @Tuv:
    no tak. To wiele wyjasnia…

    @Basia, w:
    dzieki :)

  10. Super, że się udało z robotą i że praca jest wirtualna. Wiadomo, że nie wszyscy się do pracy wirtualnej nadają, ale jednak siedzenie sobie w kapciach w domu, cisza i święty spokój są z mojego punktu widzenia po prostu super :)

  11. @corporatcja:
    tak, ja tez uwielbiam taki styl pracy. Jesli chodzi o widzenie sie z ludzmi pracowymi to raz na miesiac spotkanie towarzyskie w pubie jest w zupelnosci wystarczajace :) – jesli juz musi byc :)

  12. Czy nvidia to fajna firma dla młodych? Synek student ze swoją załapali się na praktykę wakacyjną. Tyż informatycy. Tyż, tak z zazdrości.

  13. @prezio:
    czy fajna dla mlodych to nie wiem. Znam kilka osob, ktore tam pracuja, ale sa senior developers. No i w Dolinie Krzemowej, w headquarters Nvidii.
    Nie wiem, jak wygladaja oddzialy polskie i na jakiej zasadzie tam zatrudniaja internow.
    Jedno powiedziec moge napewno: jak ktos chce robic kariere w zakresie programowania grafiki/kart graficznych, to jedna z najlepszych firm na swiecie. Ja bym na miejscu twojego syna zrobila wszystko, zeby sie wykazac i zeby potem zatrudnic sie u nich. Najlepiej w Dolinie Krzemowej :)

  14. Ja tam u nas polubiłem jeszcze jedno – szkolenia zastępujące studia :)
    No, nie żartuję. Na przykład: tytuł zawodowy „specjalisty ochrony przeciwpożarowej” – kiedyś przysługujący tylko inżynierom pożarnictw lub technikom (czyli absolwentom Szkół Chorążych (po nowemu – Aspirantów z kilkuletnia praktyką) można uzyskać po ukończeniu……kursu internetowego. Egzamin prowadzą wykładowcy SGSP a nazywają to „sołtysówką „. Ale tytuł jest ? Jest !!!
    Wiedza jest ? No, tu byłbym ostrożny z powierzeniem napisania np. Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego do jakiegoś „ciut” bardziej skomplikowaneogo obiektu niż warzywniak. Ale biznes się kręci :-D

  15. @Pawel:
    wiesz, edukacja w Polsce w ogole skreca w dziwna strone. Po reformie wlasciwie znikly szkoly zawodowe i technika. Ludzie ida na studia, gdzie ucza ich tylko i wylacznie TEORII, a potem szukaja pracy: pracodawcy narzekaja, ze „on nic nie umie zrobic”, bo wymagania maja takie, jak w stosunku do technika. I zaczyna sie spirala…

  16. @Futrzak: gratulacje!!

    Emalia jest ciagle ta sama i aktualna :)

  17. Futrzak , podaj mi typ tego lapka (Axxxx) jak coś znajdę (a jest tego sporo w kartonach u mnie i to do rożnych jablek począwszy od starych do najnowszych unibody) to mogę zorganizować wysyłkę, chyba ze wrzucają wam jakiś VAT + clo przy odbiorze, i możne się tobie to nie kalkulować. Mam cale klawiatury z topem i touchpadem, jak masz ochotę to wyślij maila na info@unlock.is

  18. a nawiązując do poziomu kształcenia to ten zabawny link (który chyba nie jest żartem) daje sporo do myślenia http://bit.ly/13TR7tB

  19. @Sebastian:
    tak, ten news oblecial facebooka. No az zal tylek sciska, bo to faktycznie nie zart.

  20. Futrzaku – Dokładnie – spora częś moich kumpli, zanim zostali np. inżynierami budowlanymi kończyli technikum budowlane i mieli niejaką wiedzę na ten temat, zanim trafili na budowy. Teraz „magistrzy” Wyższej Szkoły Wszystkiego Dobrego przy Akademii Umiejętności Wszelakich filia w Grzegżółkowicach Małych nie stanowią dla takich „emerytów” jak my ani zagrożenia ani, niestety, wsparcia.

  21. Cześć,

    Mam dwie sprawy jeśli można :)
    1. Mogę prosić o hasło do postów zablokowanych? Mail z komentarza będzie ok.
    2. Jak nazywa się fiurma w której pracujesz?

    pozdrawiam,
    Krzysiek

  22. @Krzysiek:
    jedno i drugie jest dosc prywatna informacja a taka nie dziele sie z ludzmi, ktorych nie znam.

  23. certyfikaty to pozyteczna sprawa – jesli chodzi o techniczne umiejetnosci.
    Nie sa gwarancja jakosci ale egzaminy na nie sa dosc wymagajace i swiadcza ze posiadacz chcial przysiac sie do nauki i ma podstawowe UMIEJETNOSCI. to nie jest jescze gwarancja ze bedzie umial te umiejetnosci powiazac w ROZWIAZANIE ale nie bedize marnowal czasu szukajac prostych odpowiedzi w guglu albo ksiazkach i nie bedzia zadawal glupawych pytan – albo mniej ich bedzi zadawal


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: