Napisane przez: futrzak | 6 czerwca 2013

Jak sie robi propagandę

Ponizsze cytaty dotyczą tego samego zdarzenia:

El Gobierno anunció la estatización del Tren y el Parque de la Costa

Gov’t revokes concession of Tren de la Costa, two other freight lines […..]
decision to revoke the contract was made after “severe failures to comply with them, including a lack of investment, maintenance of the tracks and payments.”

Tlumczenie:

„Rząd ogłosił nacjonalizację pociągu i parku de la Costa”

„Rząd cofnął koncesję na Tren de la Costa oraz dwie inne linie towarowe”

Prawda, ze jest roznica? Niestety, zachodnie media robia przedruki i tlumaczenia z gazety, ktora opublikowala pierwsza wersje.

Nie mozna mowic o nacjonalizacji, jesli jej przedmiot nigdy nie byl calkowicie w rekach prywatnych. Rzeczone linie kolejowe byly panstwowe, a za rządów Menema zostaly podpisane kontrakty z prywatnymi firmami na ich eksploatacje. Wsrod warunkow kontraktu byl wymog inwestowania w okreslonej wysokosci, utrzymywania torow i infrastruktury w okreslonym stanie oraz oplaty. Rząd twierdzi, ze firmy naruszyly zapisy kontraktu i dlatego zostal on cofniety. To akurat widac golym okiem – stan infrastruktury.

wycieczke Tren de la Costa opisywalam juz wczesniej. W tej chwili sluzy jako tramwajek dla turystow, a w sumie kursuje na bardzo obciazonej linii do Tigre. Tj. normalny pociag jest przeladowany i nim ludzie dojezdzaja do stolicy. Tramwajek (jeden przejazd) kosztuje 10 peso dla Argentynczykow a 18 dla turystow (zwykly pociag 2.30 peso), na dodatek nie dojezdza do wielkiego dworca Retiro.
Rząd chce zwiekszyc ilosc skladow i czestotliwosc kursowania oraz obnizyc cene biletu – zeby zwykli ludzie codzien mogli dojezdza do pracy.
W wypadku linii frachtowych chca zaczac remont torow. Rokowania na to ostatnie nie sa takie zle – od czasu przejecia przez rzad federalny jednej z linii podmiejskich juz ladny kawalek torow wymieniono, zelektryfikowano no i jest to w tej chwili najszybsza kolej dojazdowa do capitalu.

Reklamy

Responses

  1. „Rząd chce zwiekszyc ilosc skladow i czestotliwosc kursowania oraz obnizyc cene biletu – zeby zwykli ludzie codzien mogli dojezdza do pracy” – nie wierzę, jak bajka, jak raj. to się nie zdarza… ale fajnie by było u nas coś takiego zaobserwować:)

  2. @Foksal:
    tak jak juz napisalam, rokowania nie sa zle, sadzac po tym co zrobili z linia do Glew i dalej.
    Miedzynarodowa finansjera tego rzadu nienawidzi, bo zamiast dac im sie napasc to oni wrzucaja kase a to w pociagi, a to w autostrady (przez dziesiec lat zbudowali ladne pary tysiecy km). Albo w jakies zasilki dla matek. Nie ma rzadow idealnych i Kirchnerowa tez ma szereg wad – ale dosc sporo robi dla zwyklych ludzi i nie przejmuje sie tym, ze corpo i banki na tym nie moga zarobic.

  3. Chetnie prywatyzujacy prezydent Carlos Menem ułaskawił skazanych juz Jorge Videle, Emilio Massere, Leopolda Galtierego i innych szefów krwawej i zbrodniczej junty wojskowej.

  4. @Jerzy:
    on tak samo prywatyzowal jak Balcerowicz. Nawet tego samego doradce mieli…jeden i drugi rzad lagodna reka potraktowal poprzednie junty wojskowe…

  5. To jest jak w starym dowcipie – był wyścig Prezydenta USA i Pierwszego Sekretarza KC KPZR. Jako młodszy przybiegł Prezydent. Co napisała gazeta „Prawda” ? Prezydent USA był przedostatni, Towarzysz Sekretarz zajął zaszczytne drugie miejsce” Tylko teraz tak wygląda prasa amerykańska :D


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: