Napisane przez: futrzak | 30 kwietnia 2013

Gdzie publikowac zdjecia?

Czekaja z wycieczki do San Isidro, ale nie wiem gdzie je wsadzic.

Picasa po ostatnim update zrobila mi sieczke z folderow: kazde zdjecie umiescila w oddzielnym zakodowanm folderze, na dodatek wszystko posorotwane w sposob dowolny. Opadly mi rece…

Najprosciej byloby z iPhoto bezposrednio, ale mam juz dosc za kazdym razem zaczynac od poczatku bo najpierw bylo to, sio potem mobile me, potem se wymyslili icloud – a stare odnosniki oczywiscie szlag trafil :(

Flickr mam juz dawno wypelniony na maxa, a jakos nie mam ochoty im placic, zeby dostac wersje pro.

Umieszczanie wiekszej ilosci zdjec na wordpressie to klęska jest.

Any suggestions?

Responses

  1. Ateliora.com
    Fotoik.pl
    fotogalerie.pl (mają też opcję płatnego konta, jeśli zdjęć jest dużo)

    Publikujemy na wszystkich trzech portalach

  2. Mimo wszystko cheyba jednak najlepiej Flickr. $24 na rok to nie tak zle, a limitu zero.

  3. publiczny folder na dropboxie

  4. Ja ostatnio zamieszczam na profilu Google. Zdjęcia same mi się przesyłają z telefonu :)

  5. @Basia:
    ale ja robie aparatem, a jak sie robi aparatem, to do umieszczania na profilu sluzy wlasnie picasa. Ktora mi zrobila sieczke ze wszystkiego.

  6. @Magda:
    coz, filckr ma jedna zalete: daje sie tam wrzucac zdjecia bezposrednio z iPhoto. No i trzeba im oddac ze jak tam zdjecia wsadzilam w 2006 r to nic ich nie ruszylo, nie wywialo, sa dalej. Maja troche posrany interfejs, ale to jak wszystko co znalazlo sie pod skrzydlami yahoo….

  7. Flickr jest w porządku, używałam 5 lat (aż mi się znudziło, ale to ja). Nie na duże ilości zdjęć, bardziej na galerię wybranych mi pasuje. Opłata roczna to grosze w porównaniu do tego ile dostaje się przestrzeni na upload.

  8. Anna a czego teraz uzywasz?

  9. Futrzaku – obejrzalas Ateliore ?
    Jest bezplatna, mozesz grupowac zdjecia w albumy itp.

  10. Właściwie to tylko bloga i czasem fb, ale zmienił mi się profil ‚działalności’. Robię zdjęcia głównie z myślą o blogu. Kiedyś robiłam żeby sycić próżność i do tego flick był najlepszy, bo tam wszyscy się kochają a krytyka jest w praktyce uważana za faux pas :)

  11. @Anna – jakoś nigdy nie przekonałem się Flickr’a.
    Tak na marginesie – krytyka zdjęć nie jest prosta. Łatwo wytknać komuś błędy techniczne, ale już nt kompozycji nieco trudniej się wypowiadać, bo podział – podziałem, ale każdy „widzi” dany obraz inaczej

  12. Ja też jestem zdania, że flickr jest najlepszy.
    Co więcej istnieje możliwość dostępu do wszystkich zdjęć na flickr bez konieczności corocznej opłaty ale wymaga to trochę zachodu.

  13. @Pawel:
    obejrzalam Ateliora.
    Mnie osobiscie latwiej krytykowac kompozycje. Jestem bardzo wizualna i po prostu „czuje” jak mnie w tym, co widze, cos „uwiera”. Ciezko to jednak ubrac w slowa. No a przy dzisiejszym podejsciu ze z gustami sie nie dyskutuje to mozna co najwyzej uslyszec wiaderko pomyj na glowe :)
    No, to chyba sie zgadzam….

    Przyklad z wczoraj: iles tam osob zachwyca sie zdjeciem na fejsie, ja patrze i widze ze ma taka ekspozycje, ze az kluje w oczy przeswietleniem. Widze, ze _chyba_ fotograf chcial podkreslic twarz, ale imho zrobil to nieudolnie bo przegial pale. W odpowiedzi slysze, ze to celowo.
    No trudno.

    @oceanofstupidity:
    a co trzeba zrobic?

  14. Paweł i Ola: jasne. Ale mi chodzi o bardziej skrajne przypadki, takie jak flickr, gdzie chwali się na potęgę i bezkrytycznie byle szit licząc na wzajemność. Ja tobie zrobię dobrze, a ty mi, i wszyscy są zadowoleni. A tak naprawdę robią sobie krzywdę, bo ludzie którzy kompletnie nie mają pojęcia o robieniu zdjęć, albo w ogóle nie maja do tego predyspozycji, nabierają o sobie takiego mniemania, że nieuchronne zderzenie z rzeczywistością jest potem bardzo bolesne.

  15. @Anna – nie jestem zawodowcem, ale swego czasu walczyłem z nadmiernym „słodzeniem” sobie na portalach fotograficznych. Jak się pewnie domyślasz była to walka z wiatrakami :(

  16. Nie bardzo się na tm znam. Ale ja na przykład mam tak,że robię sobie zdjęcia telefonem , a gdy wieczorem włączę kompa mam na profilu Google wiadomość ,że mam dostępne nowe zdjęcia z autoprzesyłania i nie muszę nawet zrzucać tych fotek tylko kopiuje sobie z profilu Google i potem wrzucam gdzie mi się podoba na FB itp.

  17. Pozwoliłem sobie wysłać instrukcję na twojego maila.

  18. Flickr daje teraz 1TB.
    Powinno wystarczyc na jakis czas, hm?


Skomentuj

Kategorie

