Napisane przez: futrzak | 16 lutego 2013

Troche tak i troche siak :)

Narazie nowych zdjec nie bedzie. Bom leniwa :)
Parilla numer dwa udala sie srednio – coz, Argentynczycy praktykuja od malego, wiec wiedza. Nie nalezy sie zniechecac :)

Czekam z utesknieniem na zmiane pogody, bo jednak trzydziesci pare stopni to nie jest cos, co zacheca do wyjscia na zewnatrz.

Tak wiec tymczasem nastepny cytat do przemyslenia. Zlaszcza dla zwyklych ludzi, nie interesujacych sie zagadnieniami ekonomicznymi na bardziej ogolnym poziomie. Cytat w temacie jak wyglda (najczesciej) pomoc krajow tzw. pierwszego swiata dla krajow tzw. trzeciego swiata:

„holenderskie przedsiębiorstwo HVA ma na sprzedaż wyposażenie wielkiej fabryki cukru. Wysyła do Bissau ekipę techniczną, która produkuje natychmiast opracowanie w postaci trzech opasłych tomów i wykazuje w nim, że kraj potrzebuje właśnie fabryki o takich absurdalnie gigantycznych rozmiarach. HVA informuje ministra rolnictwa, że ma wpływy w rządzie holenderskim i może uzyskać finansowanie budowy tej fabryki pod postacią pomocy międzynarodowej pod warunkiem, że rząd gwinejski formalnie ją zapotrzebuje. Zgodnie z dobrze znanym nam mechanizmem HVA z zapotrzebowaniem w ręku wywiera presję na „zaprzyjaźnionych” członków rządu holenderskiego i Holandia przyznaje w końcu Gwinei Bissau X-milionową pomoc – naturalnie nie po to, aby mogła z nią zrobić to, co uważa za konieczne, ale po to, aby zakupiła wspomniane wyposażenie holenderskie. Nazywa się to „pomocą wiązaną”. Gwinea zyskuje w ten sposób nie pasującego do niej potwora, który z powodu generowanego przez siebie deficytu będzie permanentnie ciążył na budżecie. Pieniądze nie opuszczają Holandii, ponieważ przelano je po prostu na konto HVA, która to firma jako jedyna czerpie zyski z tej operacji. Rząd holenderski uzyskuje głosy wyborców reklamując swoją szczodrą pomoc dla krajów ubogich. Płaci za to lud holenderski, który uiszcza podatki, i lud gwinejski, który będzie musiał utrzymywać jeszcze jednego białego słonia. Firma zaś w dalszym ciągu wychwala mechanizmy rynkowe i twierdzi, że źródłem zła jest państwo.”

Sprytne, prawda? I smutne zarazem. O tym, co czeka rząd, ktory ma czelnosc sie postawic, moze w innym odcinku…

Reklamy

Responses

  1. Dzisiaj Światowy Dzień Kota!

  2. Czytając takie rewelacje , wydaje się,że to właśnie ci co pomóc powinni najbardziej szkodzą. ale tak to już chyba jest. Co może zrobić biedny, szary człowiek? Czy wysyłanie sms z hasłem POMAGAM lub adoptowanie dziecka na odległość naprawdę pomaga czu tylko finansuje „darmowe smsy” w danej sieci innemu uczestnikowi , ktory wybiera opcję „tańsze smsy”?I tak dalej.. Coraz trudniej jest mi się ustosunkowac do tego wszystkiego. I zaczynam bac się twojego kolejnego postu.
    PS. Czekam na zdjęcia – mimo wszystko:)

  3. @Basia:
    co moze zrobic zwykly czlowiek? Coz, napewno sprawdzic organizacje, ktorej zamierza dawac jakiekolwiek pieniadze. Jak napisala Dorota Zawadzka:
    „Jeśli chcecie przekazać JAKIEJKOLWIEK organizacji swoje pieniądze, to sprawdźcie jej sprawozdania finansowe. Można to zrobić na stronie pozytek.gov.pl”

  4. Może ten artykuł Panią zainteresuje- http://frankofil-francja-przede-wszystkim.blogspot.com/

  5. @Rosario:

    „Konkurencyjność polskiego eksportu, budują przede wszystkim koszty pracy. ”

    I to jest powod do smutku, a nie do dumy. Polska stala sie krajem prawie darmowej sily roboczej. Tanioscia sily roboczej nie da sie konkurowac z krajami trzeciego swiata. Kraje bedace potegami przemyslowymi nie konkuruja pol-darmowymi kosztami pracy ale innowacyjnoscia i zaawansowaniem technologii, jej niezawodnoscia. A tutaj nasz kraj lezy i kwiczy.
    Dobrze to podsulowal Rybinski:
    http://www.rybinski.eu/2013/02/polacy-kafirami-europy/


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: