Napisane przez: futrzak | 9 lutego 2013

Argentyna na druciku czyli zabawy ciag dalszy.

Ta… kabel ethernetowy kupilismy, ale 20 metrow do dostania bylo tylko w hurtowni i oczywiscie cięte z metra. Do tego dokuplismy wtyczuszki. Potem trzeba bylo te wtyczuszki wsadzic, rozbebeszajac kabel na pojedyncze kabelki (osiem w jednej wiazce) i wepchac rowniutko. Jakos dokonalam tej sztuki, ale krotka nasza radosc byla. Bo wtyczki to industria argentina i… o pol milimetra za duze. Nie weszly ani do modemu, ani do mojego kompa.
Szlag czlowieka moze trafic. No to zostalo tylko obciac wtyczki z kabelka, ktory sobie przywiozlam z USA. Poczem te kabelki skręcić….. oh joy..oh happy me… usunac izolacje z kazdego jednego a potem tak na chama (hama??) posklejac tasma. I dios mio :(
Jak ktos usuwal izolacje z wiazki kabli, to wie o czym mowie :( (tak wiem elektrycy robia to latwo i predko ale nie jestem elektrykiem…)
Operacja sie udala, kabel kontaktuje, ale dzis juz nie bylo sily przyczepiac tego po scianach i suficie. Zreszta nie mamy tasmy izolacyjnej (jutro niedziela a potem dwa dni wolnego bo koniec karnawalu…) – a na zwykla tasme to po prostu klej sie w tej temperaturze rozpackal i nie trzyma…
Po prostu zajebioza. Wiec jak narazie znow siedze pod schodami, razem ze szczurami. Chwilowo.

I zaprawde powiadam wam, tym co chca przyjechac do tego kraju: jak cos wynajmujecie i bierzecie, to sprawdzajcie wszystko i NIE WIERZCIE NA SLOWO. Bo slowo pieknym jest, a potem sie zaczyna bryndza. Dobrze, ze ja sie znam na sieci tyle, zeby wiedziec co jak i gdzie, a chlop zeby wiedziec, jak poskrecac pociete kable. Bez tego – trzeba wydac kupe kasy i nerwow, zeby ktos to „naprawil”. A tzw. „naprawa” i tak bedzie gorsza od tego, co zrobie.
WRRRRRRRRR.

Reklamy

Responses

  1. I pomyśleć, że przed paru tygodniami wyrzuciłem kilkadziesiąt metrów kabli z tamtego olbrzymiego domu – tu w mieszkaniu puściłem tylko krótki kabel od routera do Linuxa, a domowe Windowsy chodzą na wi-fi.

    No tak, ale biorąc pod rozwagę uprzednie doświadczenia, nie przez pocztę musiałbym Ci dostarczyć te kable…

    Nawiasem, gdy potrzebowałem kabli w wielkich ilościach, zdumiewało mnie, że takie wyspecjalizowane obcęgi do obcięcia zewnętrznego plastyku i zaciśnięcia (chyba) ośmiu drucików na wtyczce kosztują ponad $80…

  2. Viva Argentina!

  3. Jak to. Te wtyczki nie so znormalizowane na calutkim świecie, tzn w Chinach?
    Muszą być dobre wtyczki w innym sklepie. Jakimś media marksie albo elektoniku. Chyba że w USA z powodu bezpieczeństwa wewnętrznago coś w kompach siedzi. Ale do Polski wożą ludzie kompy z USA i wszystko do nich pasuje. Ewentualnie napięcie na wejściu zasilacza czy W po amerykańsku, ale chcesz sprzedać, to i napięcie dostosuj. A pośpiech jest ojcem…

  4. Skoro w Indiach światłowody mogą spawać, to Ty wtyczkę sobie nawet z kijka wystrugasz ;)

  5. Futraku ale słownictwo to masz jakbyś w nadwiślańskim kraju cały czas mieszkał

  6. @ asiya
    spawanie światłowodów jest tak proste jak założenie wtyczki na RJ-45.
    Tyle że maszyneria droższa. O 2 rzędy wielkości.:)

  7. Zazdroszczę tego zaparcia w Tobie i tej wiedzy technicznej,bowiem ja zwyczajnie się poddałam, wiedząc ,że tak na specjalistę jak i na siebie liczyć nie mogę. Dziś np. nie działa kablówka. A czemu? Bo śnieg przykrył antenę. A że ja do anteny nie dostanę, skazana jestem na to ,aż zajmie się tym Gerardo, A kiedy on się tym zajmie – licho wie,pewnie prędzej śnieg sam się stopi. I tak w kółko. Mam dość wloskich facetów co to jedyną techniczną rzecz jaką potrafią to wybranie numeru po specjalistę od danego problemu ehhh

  8. Witam, nie potrafie znaleść do pani Meila, więc pytam tutaj. Ile w Argentynie zarabia elektryk?

  9. @andsol:
    hm… domyslam sie, ze kosztowaly tyle bo to importowane. I dzialajace na dodatek :)
    A te miejscowe coz…
    Odnosnie wysylania paczek za granice to trzeba slac w opcji certyficado bo inaczej to moze zginac po drodze co juz przecwiczylismy.

    @asiaya:
    ta… :) z kijkiem to ja bym nie przesadzala. McGyver to jednak nie jestem :)

  10. @Basia:
    trzeba sobie radzic. w tym kraju bez czegos takiego daleko sie nie pociagnie. A jak nie mozesz dostac do anteny to czemu nie skolujesz jakiejs drabiny, a w zasadzie chyba stolek by wystarczyl, skoro G. dostaje – nie ma miedzy wami przeciez az takiej roznicy wzrostu?
    Zreszta moze masz zwykla miotle – tym sie da na odleglosc snieg obmiesc? :)

  11. po mojemu nie zaciśnięta wtyczka rj45 nie wchodzi do modemu
    a nie standard inny po prostu – brak zaciskarki i drutowanie :)
    a narzędzie musi kosztować i tyle .Nie należy drutować skrętki .
    Widzę że jednak w USA nie było tak źle .
    Pozdrawiam
    Darek

  12. @kace,dzien dobry. tak od siebie Ci napiszę,ze jesli myslisz, ze bedac po prostu elektrykiem lecisz do Argentyny i się urządzasz lepiej niż w PL to wierz mi, juz teraz przestań się łudzić. nie zarobisz na wynajem, chyba ,ze w villa31 choc i tam jest dosc drogo.pozdrawiam

  13. at Darek… dokladnie, jak sie nie zacisnie to jasne ze nie wejdzie wtyczka RJ45 w gniazdo (nie mowiac juz o jakosci polaczenia :)), jak nie macie zaciskarki, kupcie sobie patchcorda, przetnijscie go na pol i dosztukujcie 20m swojego kabla :)

  14. przy okazji pytanie, a w tej hurtowni gdzie braliście skrętkę nie mogli wam zamontować wtyków na kupionym u nich przewodzie?

  15. @prezio:
    od niedawna takie wtyczki (jak rowniez koncowki do plazmy tj. spawarki plazmowej i tysiunc pincent innych duperel) nie sa produkowane w Chinach ale w Argentynie. Przemysl dopiero startuje i niestety ucza sie od nowa. Zanim poprawia jakosc minie jakis czas, i trzeba sobie przez ten czas radzic.

    KaCe:
    ale jaki elektryk, z jakimi kwalifikacjami, doswiadczeniem? Nie jestem elektrykiem, ale patrzac po ogloszeniach o pracy to zarobki wykwalifikowanych robotnikow (spawacz, tokarz, elektryk z uprawnieniami) sa o 50-100% wyzsze niz w Polsce.
    Co oczywiscie nie znaczy, ze zatrudnienie mozna od reki i bez znajomosci hiszpanskiego znalezc bez problemu.

  16. @Sebastian:
    jakby mieli taka usluge, to by zrobili. Nie mieli.
    Niewazne, skrecone kable dzialaja jak widac :)

    Inna sprawa, jak dziala modem firmy Huawei. Niech go &%&^& strzeli.
    Nic to. w srode bede miala swoj router Wi-Fi a kabel pociagniety do mieszkania wlasnorecznie, wiec.

    @lopez:
    no jak masz garantia i DNI to wynajem wychodzi mniej niz w Polsce…reszta kosztow tez. Ale, trzeba byc rezydentem. Prawda. Mieszkania para turistas sa drogie.

  17. Futrzak,nie gniewaj sie, ale nie do konca to prawda. Mialam i gwarantow z nieruchomoscia w CABA, i DNI a i tak bylam czesana w dolarach za wynajem.i to sprawialo,ze zawsze ten wynajem byl duzo wyzszy niz dla prawdziwego tubylca. chodzilo o to, ze DNI extranjero, to nasze w charakterystycznym kolorze (a nie takie, jak np mojej córki) i tak sprawia, ze jestesmy warci zdarcia z nas do cna, czeo zaden argentyniec sobie nie odpusci, przynajmniej nie w capital. dobrego dnia :)

  18. PS

    dopiero ostatnie dwa lata miałam wynajem w peso , bo wynajmowalam od znajomych tez z filmu. i to po ilus tam fernetach wypitych po zdjęciach udało się przekonać ich, że w europie nie spalam na materacu wypchanym euro i mozna dac mi normalna cene

  19. a generalnie mysle (wiem , wiem, prawda objawiona, hehe) , ze kazdy z nas-expatow i ex-expatow (jak ja) Arg widzi inaczej, zalezy od wielu czynnikow, od wykonywanego zawodu, zasobnosci portfela, otoczenia i oczekiwan i ludzi spotkanych po drodze i wszelkich doswiadczen- i z wynajmami, i z uslugami, i z ludzmi. no, spadam popracowac :) usciski

  20. @lopez:
    oczywiscie, ze kazdy widzi ten kraj inaczej, w zaleznosci od wlasnych doswiadczen. Tak jest chyba zawsze i wszedzie :)
    My po paru miesiacach z poprzednim dueno wynegocjowalismy stawke w peso, tutaj tez mamy kontrakt w peso.
    Byc moze po czesci jest tak dlatego, ze kontrola dolarowa zostala bardzo mocno przycisnieta, extranjeros musza wybierac w pesach z bankomatu wiec zrodelko dolarowe nieco wyschlo.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: