Napisane przez: futrzak | 28 grudnia 2012

A tymczasem w Kalafiornii…

Jak donosza znajomi z Doliny Krzemowej, DMV (department of motor vehicles) bardzo sobie fajnie pogrywa. Cel – wyciagnac jak najwiecej kasy od niczego nie spodziewajacych sie ludzi.

Przypadek pierwszy:
kolega, byly policjant, wychodzi przed dom i widzi, ze policjant drogowki wlepia mu mandat za wyekspirowane oznaczenia na przyczepie. Kolega wyjasnia, ze PTI tags (permanent trailer identification) jest permanent i nie ekspiruje.
– alez teraz ekspiruja.
– ale nigdy nie otrzymalem zawiadomienia, ze ekspiruja i musze je odnowic!
– bo teraz nie wysylamy zawiadomien….

Przypadek drugi:
Kolega wyrejestrowal sobie samochod (zglosil jako non-operational, w takim wypadku nie trzeba placic oplaty rejestracyjnej i dokladnie po to taka mozliwosc jest). Jakiez bylo jego zdziwienie, kiedy otrzymal ponaglenie o przyslanie smog certification. A poniewaz bylo juz po terminie, to dostal wezwanie do zaplacenia calej oplaty rejestracyjnej plus late fees (kare). I jeszcze zagrozili mu, ze jak nie zaplaci, to przekaza naleznosc do komornika.

Przypadek trzeci:
Kolezanka dostala zaocznie mandant, ktory zostal wyslany kij-wie-gdzie. DMV twierdzilo, ze na jej stary adres i ze nie wiedzieli o nowym. Jednakze kolejne pismo z wezwaniem do zaplaty oraz odsetkami karnymi przyszlo a jakze juz na nowy adres…

Nagminnym jest NIE wysylanie registraton notice (dostawalam takie, jak i kazdy Kalifornijczyk, przez lata), poczem jak rejestracja na dany rok wyekspiruje, wysylanie zawiadomienia o uiszczeniu calej kwoty plus karne odsetki.
Jest to tak powszechne, ze ciezko mowic tutaj o przypadku. Zastanawiam sie, kiedy ktos sie wkurzy i wytoczy pozew zbiorowy w ktorym strona bedzie DMV.

Reklamy

Responses

  1. Bo tak właśnie buduje się socjalizm. :) A z innej beczki: nie ma takiej podłości, której nie zrobi rząd, gdy zabraknie mu pieniędzy.
    Teraz jeszcze tylko przymusowa eutanazja osób po 65-tym roku życia i będzie raj na ziemi.

  2. Nagminnym jest NIE wysylanie registraton notice- bo obywatel sam powinien pilnować terminu.Wysyłka kosztuje,a oni wszak tną koszty

  3. @tuv:
    ok ale gdyby to chciec robic DLA ludzi, to wypadaloby wczesniej publicznie oglosic, ze od dnia tego-i-tego przestaja przysylac zawiadomienia.

    Natomiast juz zagrywka o przyslaniu do uiszczenia „zaleglego” smog check (papieru na ktorym jest napisane czy spaliny z danego samochodu mieszcza sie w normie stanowej) razem z karnymi odsetkami do wlasciciela samochu WYREJESTROWANEGO to czystej wody skurwysynstwo.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: