Napisane przez: futrzak | 28 września 2012

O złodziejskich bankach

Rozpisywałam sie kiedys szeroko o ciezko zlodziejskich praktykach Bank of America. Konta juz dawno tam nie mam, karty wszystkie skasowalam, nie chce miec wiecej do czynienia z tymi bandytami.

Niestety, z jakiegos banku musze korzystac, wiec korzystam z Wells Fargo.
I dzis nastapil zonk…

Otoz: miesiac temu uregulowalam rachunek z karty kredytowej – CAŁĄ sume. Loguje sie dzis i co widze? your account is past due.
CO????? Jak to past due jak zaplacilam WSZYSTKO???? A karty nie uzywalam????

Coz. Zerkniecie w historie rachunku pokazalo, ze po zaplaceniu calosci sumy W TEN SAM DZIEN doliczono mi… „minimum interest charge” w wysokosci…. JEDNEGO DOLARA. No i to „past due” bylo z powodu owego jednego dolara, wiec teraz mam zaplacic 16 dolarow – 15 z tytulu late fee plus ten jeden „interest charge”.

Ja jestem spokojny czlowiek, ale jesli ktos mi bedzie probowal wmawiac, ze to „przez przypadek” to niech lepiej nie pojawia sie w mojej okolicy. Moge bowiem miec odruch taki, jak Michael Douglas w pewnym skadinad bardzo dobrym filmie: wyciagne broń podręczna, i bede walic na oslep….

PS: chyba zrobie eksperyment mianowicie NADPLACE ta karte na sume powiedzmy 10 dolarow – ciekawa jestem, co bandyci wtedy sobie wymysla?

Responses

  1. bombę podłożyć.
    zieję do nich niechęcią przeogromną od dawna.Nigdy nie przepadałam ale korzystać muszę niestety;/.
    Zaczynam się nie dziwić że ludzie trzymaja swoje pieniadze np w lodówce…

  2. ponieważ z własnym BZWBK SA prowadzę podobne boje…Nie,nieeee,mam konta w innych bankach jak najbardziej.W tym muszę jeszcze przez lat kilka z powodu kredytu hipotecznego,nie powiem że na BARDZO dogodnych warunkach chyba w amoku nam wtedy dali….
    I kartę też tam mamy.
    I…. dokładnie to co piszesz.Czasami splacamy dzień przed,czasami tego samego dnia.Kiedyś ponieważ przetrzymali wpłątę i doliczyli 40 zł za spóźnienie… postanowiliśmy spłacić TRZY dni wcześniej .

    I…..przetrzymywali nam wpłatę do dnia spłaty do 20 wieczorem! a potem niby przyjęłi wpłatę a ta pojawiła sie na karcie dopiero po dwóch dniach.
    Na szczęście bo chciało mnie pokręcić nie naliczyli niczego…

  3. Ale poco trzymać pieniądze w takich zbrodniczych instytucjach? W Polsce są SKOK-ii, banki spółdzielcze, za granicą też są banki lokalne.
    A tak w ogóle trzymanie tam pieniędzy zwiększa inflację.

  4. @cedric:
    z checia zalozylabym konto w credit union (cos jak polskie banki spoldzielcze) niestety musze to zrobic na terenie USA osobiscie.

  5. Syn zamknal konto w naszym banku (nie BofA) dwa miesiace temu. Od tego czasu otrzymal 3-4 listy ze jego konto jest overdrawn. Za kazdym razem, na inna sume! I za kazdym razem szedl do banku, dostawal jakas niezrozumialy powod dlaczego to sie dzieje, i za kazdym razem sytuacja miala byc uregulowana. Coz, wczoraj przyszedl kolejny list. I kolejnym razem syn poszedl do banku. Facet baknal cos na temat ‚computer error’ i niby sprawe zalatwil. Zobaczymy.

  6. A teraz historyjka z karta kredytowa. Discover. Otoz kupilismy bilety lotnicze na niej (akurat do Buenos Aires) – suma byla jakies $2,200 z czyms. Dostajemy rachunek, patrzymy – kurcze zle wpisany jest przecinek, i zamiast powyzej dwu tysiecy dolarow, rachunek jest na dwiescie z czyms. Maz nie chcial miec z tym pozniej problemow, wiec zadzwonil na numer 800, nacisnal na opcje ze kwestionuje sume na rachunku, i nagranie powiedzialo mu ze Discover ‚will look into it’ i sie z nim skontaktuje. Nastepnego dnia ktos z Discover zadzwonil, i zostawil message, ze nie ma zadnej pomylki z ich strony, i ze jezeli nadal kwestionujemy sume, to mamy 30 dni zeby zlozyc osobne podanie, z receipts, itp. No to zirytowalo meza, powiedzial ze nie bedzie sie wysilal zeby im zaoszczedzic forsy. Dwa miesiace potem, dostalismy list od Discover, napisany dosyc szorstkim, nieprzyjemnym jezykiem ze, z powodu naszego ‚failure to provide proof of error’ suma jaka byla taka zostanie, „Discovery is closing this case.” I tak to bylo, ze polecielismy do Argentyny za $220 :)

  7. @juliamorgan:
    ja w podobny sposob zamykalam wlasnie konto i kardy kredytowe w BoA.
    Dokladnie taki sam przypadek, jak twoj syn. Za drugim razem nie zdzierzylam i pytam: jakim cudem mam na koncie 30 dolarow, skoro konto mialo byc zamkniete miesiac temu, karty wyekspirowane, nowej nigdy nie aktywowalam? Cos babka bąka, ze „widocznie zeszla jakas platnosc”. ja jej na to, ze niemozliwe bo NIC z tego konta nie placilam, a w historii stoi jak byk ze jakas-tam oplata wyciagnieta przez bank PO TYM jak dalam zlecenie zamkniecia. Ona dalej w zaparte – ja ze zycze sobie wyjasnien, poprosze imie i nazwisko oraz imie i nazwisko managera i chce z nim gadac.
    Po jakiejs pol godzinie (wisialam na telefonie) wreszcie zostalam zaszczycona osoba managera.
    Manager twierdzi, ze suma na koncie to „oplata manipulacyjna” za zamkniecie konta. Ja dostalam piany i niemalze nawrzeszczalam na niego, ze nie ma prawa naliczyc zadnej oplaty manipulacyjnej, to jest sprzeczne z umowa i prosze natychmiast zamknac konto bo jak nie to wnosze sprawe do sądu.
    Konto wreszcie mi zamknieto bez zadania dodatkowej kasy…

  8. Reblogged this on ZYGFRYD GDECZYK.

  9. Mi się też zdarzyło, że po zamknięcu konta (czeski bank), było ono nadal aktywne. Oczywiście dostałam zawiadomienie o braku środków na opłaty za nie. Dzięki Bogu zachowałam dowód zamknięcia, bo paniusia na infolinii sugerowała, że mam omamy z tym zamknięciem. I koleżance koleżanki z tym samym bankiem to samo się przydarzyło.
    Ale ja nie o tym chciałam. Serek się udał, pychota!!! Lecę już z czwartą rundą tego jogurtu :)) Dzięki!!

  10. @asiaya:
    no to sie bardzo ciesze, ze wyszedl :)))
    A ile w twoich warunkach klimatycznych zajmuje mleku zeby sie zjogurtowilo?

  11. Jesli chodzi o BoA i trzymanie nadplat na kontach kredytowych to skutkuje to otrzymywaniem co kilka miesiecy listu z czekiem na kwote nadplaty. Natomiast, nie radze przelewac kwoty nadplaty z konta kredytowego na czekowe (tez w BoA) bo wtedy dostajesz jakis charge – chyba cash advance fee (aczkolwiek udala sie jego anulacjia telefoniczna).

  12. […] Reblogged from notatki na mankietach: […]


Skomentuj

Kategorie

