Napisane przez: futrzak | 29 sierpnia 2012

Sk*syństwo banków

do potęgi entej.

Wczoraj zalogowalam sie na wlasne konto w Wells Fargo celem zaplacenia tego, co bylo na karcie kredytowej. Zawsze place calosc i tak zrobilam tym razem.
Ze przelewy miedzy kontami w roznych bankach idą 3 dni (elektroniczne!!) pisalam juz dawno i nie raz. Topsze.

No wiec zrobilam ten przelew miedzy jednym (wlasnym!) kontem w Wells Fargo a drugim, tez wlasnym, w tym samym banku.
Dzis sie loguje i coż ah widze? Otoz, ten wczorajszy przelew jest „pending” a na rachunku pojawila mi sie oplata za late fee (dowalona z data dziesiejsza) i nowa suma do zaplacenia.

Krew mnie zalala i furia. Przelew pomiedzy jednym subkontem a drugim, oba na to samo nazwisko, podpiete do jednego konta zbiorczego (mojego) w tym samym banku – idzie 3 dni????? WTF?????

Wkurwu dopelnia fakt, ze miedzynarodowe banki takie jak HSBC (bynajmniej nie jedyny) radosnie sobie przepuszczaja milionowe transakcje pieniedzy pochodzacych z narkotykow – I NIC. Duzemu wlos z glowy nie spadnie, z rządem sie zawsze dogada wrrrrrr.
Zaplaca, jak zwykle, takie plotki jak ja.

I nie, zalozenie konta w banku w Polsce nic nie da (mam zreszta jedno) – bo pieniedzy tam I TAK nie wytransferuje bez OSOBISTEGO STAWIENNICTWA w ktoryms z oddzialow Wells Fargo w USA. No.

Jesli ktos planuje przeprowadzke z USA gdziekolwiek indziej, niech sie uczy na moim przykladzie, i wytransferuje cala kase malymi kawalkami do jakiegos rozsadnego kraju ZANIM wyjedzie. Po potem sie nie da.

Responses

  1. Juz kiedys napisalam to w komentarzu do innej twojej notatki i dzis to samo powtorze: Co za chory kraj!

    U nas na Antypodach przelewy w ramach tego samego banku sa natychmiastowe (nawet jesli oba konta maja roznych wlascicieli). W przelewach miedzy roznymi bankami kasa dochodzi tego samego dnia wieczorem jesli przelew sie zrobilo przed 5pm. Przelew zrobiony po 5pm bedzie dzien pozniej. W weekend czeka sie dzien dluzej.

  2. @Magda:
    w USA kiedys tez tak bylo :((( KIEDYS.
    A do calkiem niedawna jeszcze, to co opisane powyzej, tez nie mialo miejsca :((((

    Tak, to calkiem chory kraj i nie zanosi sie bynajmniej na poprawe. Czekam z utesknieniem dnia, kiedy bede mogla zlikwidowac jakiekolwiek konta w tamtejszych bankach.

  3. ZADZIWIAJĄCE!!!

    Kiedyś miałem konto w Wells kiedy mieszkałem w USA i zostały mi na nic jakieś 5 lub 9 USD które wynikły z ubezpieczenia transakcji na większą kwotę kartą. Ponieważ wszystko przeszło z mojej strony to łaskawcy oddali mi ubezpieczenie. Niestety ja już wtedy byłem w Europie, a w chwilę później zdecydowałem się na pozostanie w Polandzie.

    Wells przysłał mi na koniec roku informację ze stanem konta oraz żądanie potwierdzenia salda pod groźbą przejęcia środków. Jestem na 100pewnien, że wszystko zrobiłem tak jak było wymagane, a mimo to kasę mi w majestacie prawa…przejęli.

    Co się tyczy spłat kart to ja teraz jestem w małym, internetowym banku w RP i na razie ( odpukac) jest rewelacyjnie! Spłacam tego samego dnia i po…5 minutach przelew wewnętrzny ( między rachunkami konta) jest ZREALIZOWANY! Nie wiem jak jest w innych tutejszych bankach.

    Futrzaku albo zlikwidujesz konto u…oszustów albo zaczniesz OGRYWAC ich na ich zasadach. 3 dni wcześniej przelew na kartę i tak powinien dawać niezły grace period, prawda?

    Trzymaj się!

  4. ???
    cos tu nie tak…
    spalacam samochod corki (tak, ha ha) i swoja karte w chase z checking acct w chase – przelewy sa natychmiastowe tzn „pieniadze” zmieniaja konta za kliknieciem myszki

  5. M:
    tez tak do niedawna mialam, jak pisalam. Dlatego wczoraj sie tak wkurzylam bo zasady zmienily sie bez powiadamiania mnie. A moze powiadomili gdzies na jakims papierku ktory mi przyslali na adres w USA, cholera ich wie.

  6. jakies przepisy na to musz chyba byc – i pewnie sa ale wlasie takie

    bank jak dentysta – co jakis czas trzeba zmienic jak robia sie bezczelni

  7. @M:
    od 2007 mniej-wiecej banki zaczely sobie zmieniac regulamin dowolnie i bez uprzedniego zawiadomienia klienta.
    Gdybym byla w USA zmienilabym bank oczywiscie, ale nie moge tego zrobic bez osobistego stawienia sie.

  8. Ja tam nie wiem, od 7 lat mam konto w HSBC i przelewy miedzy moimi kontami w tym samym banku albo na konta dzieci w tym banku ida w czasie rzeczywistym. Dziecko dzwoni spod bankomatu, przelewam, wysylam sms i moze kase wyciagac.
    Zagraniczne transfery, zlecone do ok. poludnia dochodza tego samego dnia, a do 15.00 w dniu nastepnym.

    Co do prania kasy, to mam to gleboko w d… Bardziej mnie obchodzi skubanie mnie na 40% podatku i pompowanie tego w dziurawy sytem zasilkow (tzn. finansowanie wielopokoleniowych nierobow oraz cwanych rodakow).

  9. @czarownica:
    a ten przelew zagraniczny to na ile max sume wykonywalas? I z jakiego kraju do jakiego? Bo wiesz, ja moge online tez sobie zlecic na jakas smieszne sume typu 2 tys. dolarow jednorazowo i od tego czesza mnie i tak potworna prowizje – cos jak western union, jesli nie mam stalego zlecenia przelewu.

  10. Zreszta, restrykcje o ktorych mowie dotycza przelewow idacych przez system SWIFT. Na terenie EU jest inaczej.

  11. No na tereniu EU to bylo, z UK do Polski.
    Nie pamietam najwiekszej sumy, kilka tysiecy GBP to bylo.

  12. koszmar jakis z tym bankiem.jak najszybciej się odczepić od Stanów pieniężnie.Ale łoją ludzi.

  13. Ale chamstwo. U mnie na szczęście nadal jeszcze wszystko robi się za jednym kliknięciem. Cała idea banku internetowego, nie? Błyskawiczny dostęp, błyskawiczne transakcje, kontrola nad swoją kasą.

  14. @czarownica
    W UK to moze i przelewy sa szybkie, ale nie daj boze jak ci braknie na koncie pare £ przy placeniu za jakies zakupy internetowe karta debetowa jak nie masz overdraftu i nie skapniesz sie od razu tylko tak po tygoniu, jak ci list przysla z unplanned overdraft fees. Przyrabia ci kare plus np. 8£ za kazdy dzien zwloki plus odsetki. Ja tak kiedys mialem niechcacy wybierajac zla karte debetowa przy zakupach na Amazonie i braklo mi 2£ to mi naliczyli 50£ kary za tydzien zwloki. Mialy banki sprawe w sadzie najwyzszym przeciez o unfair charges, w takich sytuacjach jak opisalem wyzej i sad wydal wyrok przychylny bankom. Smiech na sali normalnie.

  15. Jacketpotato – no sorrry, ale to tlumaczenie jak z podstawowki „nie nauczylem sie, bo mi babcia zachorowala”.
    Zakladasz konto, dostajesz regulamin do lapy, podpisujesz sie pod tym?
    To o co chodzi? Zal do banku za wlasne roztrzepanie?
    Jak dzieci, k…, jak dzieci.

  16. @czarownica
    A co sadzisz o TYCH pasożytach?
    http://blogi.ifin24.pl/trystero/2011/06/20/amerykanski-podatnik-zaplacil-147-mln-usd-brazylijskim-rolnikom-by-mogl-placic-15-4-mld-usd-amerykanskim-rolnikom/
    To są prawdziwe pasożyty. I żaden „wolnorynkowiec” republikanin jakoś nie mówi o ograniczeniu dotacji dla big corpo.

  17. Polecam http://www.youtube.com/watch?v=Mew00va0Gi0
    i jeszcze film Maxed Out – po obejrzeniu obu widać dlaczego próbują maksymalizować opłaty za late pament, naliczać karne odsetki i zmieniać warunki umowy o kartę

  18. Samo życie
    Staruszka znalazła sposób na bank
    Joe Monster (nadesł. kroopek) |
    98-letnia kobieta nie chciała uratować świata, ani nawet przejąć nad nim kontroli, ale i tak jest warta uwagi – napisała list, w którym skrytykowała to czego naprawdę nie lubimy w bankach. Dyrektor placówki, nie mogąc uwierzyć w treść wiadomości, opublikował ją w The Times.

    Szanowni Państwo,

    Piszę aby podziękować za niezrealizowanie mojego czeku, którym zamierzałam zapłacić mojemu hydraulikowi w zeszłym miesiącu.

    Z moich kalkulacji wynika, że 3 nanosekundy musiały dzielić moment otrzymania przez was mojego czeku do momentu wpłynięcia pieniędzy na moje konto, które miały go pokryć. Odwołuję się tutaj do zlecenia automatycznego przelewu, który otrzymuję – przyznam szczerze – od 38 lat.
    Jestem pełna uznania dla was, za stworzenie debetu na moim koncie w wysokości 30 funtów jako kary za kłopoty spowodowane przez wasz bank.

    Moja wdzięczność sprawiła, że jeszcze raz przemyślałam sobie sposób zarządzania moimi finansami. Zauważyłam, że muszę osobiście odbierać wszystkie listy i telefony od was, ale ilekroć ja próbuję się skontaktować z wami, czeka mnie żmudna konfrontacja z bezosobową, automatyczną, pozbawioną emocji jednostką, którą stał się wasz bank. Od teraz to ja, podobnie jak wy, chcę współpracować wyłącznie z osobami z krwi i kości. Raty za moją hipotekę i pożyczki nie będą już dłużej płacone z automatycznego przelewu – będę przynosić je do waszego banku w formie czeku, zaadresowane imiennie z zachowaniem poufności do pracownika banku, którego wy wybierzecie. Musicie to zrobić, gdyż zgodnie z prawem pocztowym otworzenie koperty przez osobę nieautoryzowaną jest przestępstwem.

    Do niniejszej wiadomości załączam aplikację do kontaktu ze mną, którą musi wypełnić wasz pracownik chcący do mnie zadzwonić. Przykro mi, że zawiera ona aż 8 stron, ale muszę wiedzieć o nim przynajmniej tyle, ile bank wie o mnie.

    Koniecznie zwróćcie uwagę, że wszystkie kopie jego historii medycznej muszą być podpisane przez adwokata. Tak samo informacje o jego sytuacji finansowej muszą być (przychody, wydatki, aktywa, pasywa) odpowiednio udokumentowane. Wasz pracownik będzie zobligowany do posiadania numeru PIN, który będzie musiał podawać podczas rozmów ze mną. Naprawdę żałuję, że nie może mieć mniej niż 28 cyfr, ale, ponownie, wzoruję się tutaj na liczbie naciśnięć przycisków wymaganej do dostępu do moich usług bankowych przez telefon. Jak mówią, naśladownictwo jest najszczerszą formą pochlebstwa.

    Pozwólcie mi jednak wyrównać szanse jeszcze bardziej. Kiedy będziecie do mnie dzwonić, musicie wybrać odpowiedni numer:

    1. Umówienie się na spotkanie
    2. Zaległe płatności
    3. Przekierowanie połączenia do mojego salonu, jeżeli akurat tam będę
    4. Przekierowanie połączenia do mojej sypialni, jeżeli akurat będę spała
    5. Przekierowanie połączenia do WC, gdybym akurat oddawała się naturze
    6. Przekierowanie połączenia na mój telefon komórkowy, gdyby nie było mnie w domu
    7. Pozostawienie wiadomości na moim komputerze (wymaga hasła dostępu, które przekażę podczas autoryzacji kontaktu)
    8. Powrót do menu głównego i ponowne odsłuchanie opcji 1-8
    9. Ogólne skargi i pytania, które zostaną nagrane na pocztę głosową.

    Przy okazji możecie sobie posłuchać relaksującej muzyki, która będzie grała podczas trwania połączenia.

    Niestety, ale – ponownie was naśladując – muszę pobierać od was opłaty, związane z pokryciem nowej funkcjonalności zintegrowanej w moim telefonie.

    Życzę Szczęśliwego, nawet jeżeli z mniejszymi zyskami, Nowego Roku.

    Wasz Klient.

    http://www.wykop.pl/ramka/581409/staruszka-znalazla-sposob-na-bank/

  19. dobre :))))


Skomentuj

Kategorie

