Napisane przez: futrzak | 21 sierpnia 2012

W temacie jakości kształcenia w Polsce

Drodzy państwo. Jesli chcecie, mozecie sprawdzic stan swojego rozumienia nauk ścisłych (understanding science) tu.

Na poniższe 22 pytania na temat szeroko pojętej kultury naukowej odpowiedziało na zlecenie hiszpańskiej fundacji BBVA pod koniec zeszłego roku ponad 16 tys. ankietowanych z USA i dziesięciu krajów Europy (w tym Polski).

Tutaj omowienie rezultatów w Wyborczej.
Tutaj całościowy raport na stronie fundacji dla kumatych w języku angielskim.

BTW: w jednym pytaniu jest BłĄD w odpowiedzi z klucza. Nie wylapali tego dziennikarze Wyborczej. Bo da sie komorki macierzyste wyjac z embrionu bez niszczenia go. ALE w wikipedii stoi, ze sie nie da…. hahahaha.

Poza tym coz – Polacy wypadli bledziutko, od nas gorzej tylko Hiszpanie i Włosi.
I to by bylo na tyle w temacie jakosci ksztalcenia w zakresie science w Polsce…

Responses

  1. O nauczaniu to ja się zanadto wypowiadać nie będę. Bo i ręce opadają i szkoda nerw :) Jedno jest pewne – równanie w dół.
    A i dzieciątka też nie nadwyrężaja się w szkole.

  2. Wielkie halo, zacznij czytać GWno z kluczem: najgłupsze są jakie kraje, no jakie? Katolickie! Że też masz nerwy zagladac do tego ścierwa w ogóle.

  3. Co ciekawe BBC nie dawno opublikowalo artykul o przeciwnej tresci, chwalacy polski system ksztalcenia:
    „The most recent test results from the OECD’s Programme for International Student Assessment (Pisa) show that Poland is ranked 14th (w swiecie, dodam) for reading, ahead of the USA, Sweden, France and Germany – and well ahead of the UK in 25th.”
    Link do artykulu: http://www.bbc.co.uk/news/business-18151512

    Ciekawe na czym polegaja roznice pomiedzy badaniem Pisa a BBVA, ze prowadza do przeciwnych wnioskow. Gdybym miala zgadywac, to powiedzialabym, ze badanie Pisa sprawdza wiedze wyuczona w szkole, a BBVA sprawdza rozumienie i zastosowanie tej wiedzy.

    Drugie wyjasnienie roznic jest takie, ze Pisa testuje mlodziez, a BBVA cala populacje. W tym przypadku oznacza to, ze mlodziez jest w Polsce dobrze ksztalcona i Polska ma przed soba swietlana przyszlosc…

    @T.
    >>>Gazeta Wyborcza nie przeprowadzala badania, tylko hiszpanska fundacja BBVA.

  4. Nie dziennikarze z Wyborczej a stażyści z gazeta.pl.

    Jest różnica.

  5. W sensie, w „teście”. W tekściku faktycznie mogliby zauważyć.

  6. To jest CYTAT, trzeba uważnie przeczytać – by docenić kto tak pragnie wiedzy, by studiować DRUGI kierunek….
    ———————————————————————————-

    RE: płatny drugi kierunek studiów

    Siemka!

    Jestem nowy na tym forum. I bardzo ciesze sie,że mogę sie wypowiedzieć. Zacznę od tego iż oburza mnie ta cała informacja i brak jakichkolwiek informacji.

    Ja obecnie skończyłem studia pierwszego stopnia w roku 2011. Potem każdy i wszyscy, oraz panie z dziekanatu, które odwiedziłem przytoczę dla przykładu Lubelski Uniwersytet Medyczny, iż na pewno za rok ida na studia lekarskie, czyli w roku akademickim 2012/2013 zapace za drugi kierunek!! Po czym uwierzywszy w to wszystko nie potrzebnie zaczołem studia drugiego stopnia, które jakby to nazwać nudne!! I teraz rezygnując z nich, powołując się wzór oswiadczenia, które będziemy składać iż ja w takiej sytuacji wypełniam rubrykę numer 2, czyli studia lekarskie, które zacznę w roku 2012/2013 są moimi pierwszymi studiami, zas rezygnując z obecnych studiów, nie konsumuje punktów ECTS, gdyż ich konsumcja tych punktów, co jest zawarte w tym wzorze oświadczenia rozpoczyna sie w przypadku zaiiczenia danego bloku programowego ,czyli egzaminu,zaliczenia !!! ponadto osoby,które są w podobniej sytuacji co moja nie moga wypełniac punktu 4tego gdyz rezygnując ze studiowania, fizycznie nie moga być dalej studentami danej uczelni.

    Oczywiście pamietam słowa Pani Minister,iz jest mozliwa rezygnaja jednorazowa z danego kierunku studiów i zmiana na inny jak sie nie myle wspominał o tym premierA dalej ida pisałem emiala do Ministerstwa, przytaczając moja podobna sytuację, oczywiście dostałem tylko cytowanie ustawy,iż studenci przyjęci w roku 2011/201 itp…. czyli nic wiążącego może poza tym zaakcentowanie wykrzyknikim iż jest tylko możliwa jednorazowa kontynuacja swojego kierunku na studiach magisterskich czyli defakto ja zaczynając w tym roku inny kierunkej studiów ale na studiach drugiego stopnia w mysl tej ustawy nie zaczołem drugiego kierunku

    I gdzie tu sie dowiadywać czego kolwiek skoro od samego Ministerstwa nie moge otrzymać wiążącej informacji….!!

    Czy tu ktoś na forum jest chętny połączyc siły, chodzi mi teraz o wawę i razem pójść do Ministerstw, samemu nic to nie da gdy zbędą telefonem z średnio przyjemna panią;0

    Jak ktos ma podobny problem jak ja podaje gg razem rażniej w końcu trzeba to rozwiązać chodzi tu o nasza przyszłość

  7. @BlackOps:
    kiedy ja pracowalam w redakcji to teksty stazystow mial obowiazek sprawdzac red nacz. Tym gorzej swiadczy to o gazecie i jej redakcji, jesli nikt tego nie robi.

  8. Już widzę redaktora naczelnego sprawdzającego _każdy_ tekścik wpadający na portal.

    Kiedyś to w ogóle było inaczej.

  9. Badanie może robiła BBVA ale to że gw skorzysta z każdej okazji aby opublikować tego typu „wyniki” to też jasne.
    Właśnie zrobiłem sobie to „badanie” i „zdobyłem” maxa 22:0
    Piszę to tylko po to by podkreślić że nawet taki wzorcowy rzecznik „wstecznictwa” jak ja może w 2 min odpowiedzieć lepiej niż przeciętny Duńczyk ;)
    Wynika z tego tylko tyle że takie badania – to co ma zbadać.

    PS. Jest tam więcej błędnych – a dokładnej mocno uproszczonych odpowiedzi. Np to elektrownie atomowe nie są powodem efektu cieplarnianego pomija zupełnie wpływ produkcji milionów ton cementu oraz wydobycia i oczyszczania rudy.
    Albo „energii nie można stworzyć ani zniszczyć” pomija zupełnie efekty kwantowe.
    itp

  10. Ja dostałem 21, bo wlasnie – odpowiedziałem że można nie zniszczyć embrionu.


Skomentuj

Kategorie

