PayPal bez żadnego wyroku sądowego zamroził konto WikiLeaks. Jest to dzialanie calkowicie bezprawne oraz oczywiscie czystym przypadkiem jest, ze stalo sie to po ogloszeniu, ze WikiLeaks posiada dokumenty z jednego z najwiekszych bankow USA.
Podobnie czystym przypadkiem bylo zamordowanie J. F. Kenndy’ego kilka dni po tym, jak oglosil executive order 11110, w wyniku ktorego FED przestalby istniec a banki przestalyby miec mozliwosci kreowania kredytu z powietrza. No i czystym przypadkiem teznze executive order nigdy nie zostal wykonany, mimo tego, ze formalnie istnial sobie az do 1987 r…
Erm, Paypal nie jest bankiem, jest zwykłą spółką, i to prywatną, nie publiczną. Więc robią co chcą, a klient może pozwać. Oczywiście nie jestem na tyle naiwny by wierzyć że ta akcja wydarzyła się zupełnie bez zachęty ze strony rządowej, ale wydaje mi się że podejście “no jak to tak!?” jest nieco naiwne.
Ale może mi się tylko wydaje.
By: iceteajunkie on 5 December 2010
at 13:58
“PayPal, at its sole discretion, reserves the right to close an account at any time for any reason, including but not limited to a violation of this Agreement, upon notice to the User and payment to the User of any unrestricted funds held in custody. PayPal, at its sole discretion, also reserves the right to periodically retrieve and review a business and / or consumer credit report for any account, and reserves the right to close an account based on information obtained during this credit review process.”
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/terms-outside#rights_and_disclaimers
By: muma on 5 December 2010
at 14:19
@iceteajunkie:
teoretycznie masz racje, bo:
“PayPal has permanently restricted the account used by WikiLeaks due to a violation of the PayPal Acceptable Use Policy, which states that our payment service cannot be used for any activities that encourage, promote, facilitate or instruct others to engage in illegal activity”
oraz:
“The United States and other governments said the release of the documents were against their laws.”
Pytanie tylko: kto zlamal prawo? Ci, co informacje zastrzezona wyniesli, czy ci co ja opublikowali?
Dlaczego dziennikarze oraz gazeta, ktora opublikowala tajne dokumenty dotyczace afery Watergate nie zostala uznana za przestepczą a Woodward i Bernstein nie byli scigani przez Interpol czy sluzby USA?
Prawo, ktore pozwolilo im na te dzialania nadal, teoretycznie istnieje dlaczego wiec nie odnosi sie do Assagne i WikiLeaks? Czy dlatego, ze WikiLeaks narazilo sie wszystkim, a Watergate bylo rozgrywka polityczna wewnatrz istniejacego systemu i narzedziem jednej partii do skompromitowania drugiej?
By: futrzak on 5 December 2010
at 14:30
futzrak: “Pytanie tylko: kto zlamal prawo? Ci, co informacje zastrzezona wyniesli, czy ci co ja opublikowali?”
Jak wynika z fragmentu PayPal User Agreement ktory zacytowalem wyzej, zlamanie prawa nie ma nic do rzeczy. PayPal moze kazdemu zamknac rachunek bez podania przyczyn i wedle wlasnego widzimisie. Jedyny wymog to taki aby powiadomic o tym klienta.
Dlaczego PayPal zamknal konto pozostanei jego slodka tajemnica. Wszelkie usprawiedliwania w postaci “zlamanie prawa” to “smoke and mirrors”
By: muma on 5 December 2010
at 15:04
Paypal to bandycka instytucja, ktora i mi zamknela konto, tez bez powodu. Oczywiscie, moge ich pozwac, jak tylko bede mial zbednych 10 czy 20 tysiecy zielonych do wydania.
Zabawne, jaki naiwny komentarz – mozesz ich pozwac. A Żydzi mogli sobie wynajac adwokatow w czasach Holokaustu.
Paypal jest zwyklym rozbojniekiem-monopolista, tak jak ebay czy allegro. Co gorsza, Paypal pobiera kase za nic, do 3% od przelewanej kwoty. W Polsce to nie do pomyslenia, nawet male oplaty za przelew budza opor, a co dopiero haracz 3%.
slomski.us
By: Doxa on 5 December 2010
at 15:05
Doxa: “Paypal jest zwyklym rozbojniekiem-monopolista, tak jak ebay czy allegro. Co gorsza, Paypal pobiera kase za nic, do 3% od przelewanej kwoty. W Polsce to nie do pomyslenia, nawet male oplaty za przelew budza opor, a co dopiero haracz 3%.”
Nikt nei przymusza sila do korzystania z PayPal. A pozwac ich mozna tak samo jak Pana Boga ze spuscil w Polsce snieg
By: muma on 5 December 2010
at 15:14
@muma – Owszem, Ebay przymusza. Warunkiem wystawienia czegokolwiek na ebayu jest przyjmowanie platnosci przez Paypal. A innej platformy typu ebaya nie ma. Wiec tak samo mozna nie korzystac z paypala jak mozna nie korzystac z publicznej sieci elektrycznej.
A co do pozywania – oczywiscie, nic im nie mozna zrobic. Az do czasu, gdy ktos im sie wbije awionetka w budynek lub wysle bombe kurierem. Na milion rozzłoszczonych klientow znajdzie sie jeden szaleniec.
By: Doxa on 5 December 2010
at 15:19
Doxa: “Owszem, Ebay przymusza.” A kto przymusza do eBay?…
By: muma on 5 December 2010
at 15:29
[…] post by futrzak Kategoria: Bez kategorii · Komentarz (RSS) […]
By: Gospodarka » Blog Archive » Kto tu rządzi on 5 December 2010
at 15:55
@iceteajunkie, muma – całkowicie się zgadzam.
Doxa – eBay jest też prywatną spółką, i nie ma żadnego obowiązku udostępnić Ci swoich usług. Porównanie paypala do sieci elektrycznej rozbawiło mnie setnie. Straszenie atakiem terrorystycznym – już znacznie mniej.
By: miskidomleka on 5 December 2010
at 16:14
Moim zdaniem zupełnie nie była tu potrzebna żadna zachęta ze strony rządowej, podobnie jak w przypadku wypowiedzenia hostingu Wikileaks przez Amazona czy usuniecia ich domeny przez EveryDNS.
Tu po prostu z całą jaskrawością widzimy, jak broni się tzw. “system” – słowo którego uwielbiają używac wszelkiej maści buntownicy, ale tutaj właśnie idealnie pasuje.
Do tego “systemu” należą rządy, korporacje, banki itp. i działa on w oparciu o pewne niepisane zasady m.in. to, ze o wszelkiego rodzaju “ciemnych” sprawkach nie wolno mówić publicznie. Dopóki wszelkie przekręty i szwindle nie wyjdą na światło dzienne, to jest OK. Wikileaks złamało to tabu i teraz każdy z uczestników “systemu” zupełnie niezależnie – ale ręka w rękę z innymi – robi wszystko, aby nie mieć z nim nic wspólnego.
To jest po prostu ubrany we współczesne dekoracje i rekwizyty klasyczny ostracyzm. Nie byłeś jak inni, nie milczałes w sprawach, o których lojalny uczestnik “systemu” powinien milczeć, więc won…
Przy okazji polecam ten artykuł: http://cia.bzzz.net/bojmy_sie_porzadnych_obywateli – on ładnie pokazuje, że w sytuacjach takich jak ta większość “porządnych obywateli” (a tacy stoją np. u steru wszelkich korporacji) woli po prostu nie mieć kłopotów i dlatego wybiera tak, a nie inaczej…
By: raj on 5 December 2010
at 16:33
[…] post by futrzak Kategoria: Bez kategorii · Komentarz (RSS) […]
By: Polityka » Blog Archive » Kto tu rządzi on 5 December 2010
at 17:31
@raj:
podejrzewam, ze jestes bardzo blisko prawdy.
By: futrzak on 5 December 2010
at 17:43
Dokladnie tak, jak Futrzak moze usunac ze swojego blogu kogo zechce, bez zadnego tlumaczenia dlaczego!
By: gosc on 5 December 2010
at 17:48
raj: ” Wikileaks złamało to tabu i teraz każdy z uczestników „systemu” zupełnie niezależnie – ale ręka w rękę z innymi – robi wszystko, aby nie mieć z nim nic wspólnego.”
To jest kwestia “przyzwoitego zachowania sie”. Nie zaprosisz wiecej goscia ktory ukradl ci cos z mieszkania.
No i nalezy pamietac ze PayPal czy inne sa firmami publicznymi i ich akcje sa na Wall Street. Popieranie osobnikow ptorych dzialania sa zle odbierane przez wiekszosc spoleczenstwa, moze skutkowac spadkiem akcji. A owe firmy sa “for profit” a nie do popierania oszolomow
By: muma on 5 December 2010
at 18:10
@raj:
dzieki za linka. wrzucilam sobie ten serwis do bookmarkow.
By: futrzak on 5 December 2010
at 20:07
@muma: “Nie zaprosisz wiecej goscia ktory ukradl ci cos z mieszkania.”
A co Wikileaks ukradlo?
Lepsze byloby tu porownanie do takiej sytuacji, ze zerwiesz kontakty z czlowiekiem, ktory ujawnil publicznie np. nagranie jak wyzywasz i obrazasz swoja zone/meza. Tylko pytanie – kto tu jest bardziej winien? Ten, co to ujawnil, czy ty, ze sie tak wobec niej/niego zachowywales/as?
By: raj on 6 December 2010
at 00:58
@muma: “No i nalezy pamietac ze PayPal czy inne sa firmami publicznymi i ich akcje sa na Wall Street. Popieranie osobnikow ptorych dzialania sa zle odbierane przez wiekszosc spoleczenstwa, moze skutkowac spadkiem akcji. A owe firmy sa „for profit” a nie do popierania oszolomow”.
No i to jest wlasnie dokladnie dzialanie *systemu*, o ktorym pisalem. Przeczytaj uwaznie artykul, do ktorego podalem linka – on wlasnie wyraznie mowi o tym, ze owa “wiekszosc spoleczenstwa” w imie swojego spokoju i dobra jest w stanie poprzec dowolne swinstwa, byle nikt wokol tego szumu nie robil…
By: raj on 6 December 2010
at 01:01
raj: “Przeczytaj uwaznie artykul, do ktorego podalem linka – on wlasnie wyraznie mowi o tym, ze owa „wiekszosc spoleczenstwa” w imie swojego spokoju i dobra jest w stanie poprzec dowolne swinstwa, byle nikt wokol tego szumu nie robil…”
Jest w USA sporo ludzi ktorzy uwazaja ze czym gorzej dla Ameryki tym lepiej i ciesza sie jak Ameryka dostanie w dupe. Zgrupowani sa glownei w Kaliforni. Ja meiszkam na Midwescie, gdzie zachosaly sie tradycyjne wartosci a i bolszewizm jakos alabo zapuscil korzenie, i wszyscy bez wyjatku Amerykanie ktorych znam na gruncie towarzyskim i profesjonalnym uwazaja ze Wikileaks szkodzi nie im bezposredio, a Ameryce, a wlasciciel Wikileaks powinien byc powieszony za przyslowiowe jaja.
Odbywaja sie oddolne akcje zbierania podpisow pod petycjami do kongresmanow i senatorow w sprawie uznania WikiLeaks za organizacje terrorystyczna i o utrorzenie komisji do zbadanie procedur ktore doprowadzily do pzrecieku. Wiele osob (w tym ja) wysylalo protesty do PayPal i Amazona. Ja tez podpisalem pare petycji, i tez zbieralem podpisy
W zwiazku z powyzszym Panska opinia nei przejmuje sie specjalnie. Niech Pan lepiej uwaza na to co sie dzieje w Polsce
By: muma on 6 December 2010
at 06:31
@muma
Przeciwstawienie przez Ciebie tych dwóch postaw jest, mówiąc delikatnie, niestaranne umysłowo. Osoby popierające Wikileaks przeważnie (jak sądzę) nie chcą, by Ameryka dostała w dupę, tylko żeby – np. pod wpływem Wikileaks – się zmieniła na lepsze. Uznawianie ich za bolszewików i popierających terroryzm to akurat wredna prawacka propaganda.
Co nie znaczy, że uważam, że przecieki publikowane przez Assange są jakoś szczególnie sensowne, nie widzę, żeby z nich cokolwiek interesującego lub sensownego wynikało, lub miało wyniknąć.
A i do samego Assange’a jakoś trudno mi znaleźć sympatię.
Raz, że jego “demaskatorskie” zapędy są jakoś dziwnie skierowane w jedną stronę, czyli USA. Które nie są idealnym krajem, ale parę innych brzydko się zachowujących by się też znalazło.
Dwa, porządne dziennikarstwo nie polega na wywaleniu do publiki miliona dokumentów, i szukajcie sobie co chcecie. Wypadałoby przejrzeć i przeselekcjonować, a nie zostawiać to innym.
Trzy – nikomu nie przeszkadza oskarżenie o gwałt? Assange nie zaprzecza że się z paniami przespał, tylko twierdzi, że była zgoda. Więc albo kłamie, i jest gwałcicielem. Albo nie kłamie, i ktoś może nawet go wrabia. Czyli jest idiotą, bo tylko idiota będzie się podkładał sypiając z niewiadomo kim w tym samym czasie, kiedy zadziera z mocarstwem.
Chyba powinienem sam o nim notkę walnąć.
@raj
PayPal i Amazon mają święte prawo zerwać umowę (zakładam, że działalność Assanege’a miała w regulaminach takie same klauzule jak przytaczane wyżej w komentarzach). Może się to komuś nie podobać, ale skoro zaakceptował regulamin z taką klauzulą to może tylko przełknąć pigułkę i szukać innego wyjścia – jak to zdaje się robi Assange. A nie płakać jak przedszkolak jaki świat jest straszny, bo Paypal i Ebay to jak woda i prąd – jak to pisze Doxa.
By: miskidomleka on 6 December 2010
at 07:37
P.S. Właśnie zauważyłem coś takiego:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-11923766
Czy popierający Wikileaks zechcą mi wytłumaczyć, w jaki sposób ujawnienie tej listy jest pożyteczne dla kogokolwiek? Poza bad guys?
By: miskidomleka on 6 December 2010
at 07:44
miskidomleka: ” Osoby popierające Wikileaks przeważnie (jak sądzę) nie chcą, by Ameryka dostała w dupę, tylko żeby – np. pod wpływem Wikileaks – się zmieniła na lepsze.”
Uhum. Juz lece wierzyc. A co na to:
“WikiLeaks ujawniła amerykańską tajną listę obiektów na całym świecie. Gdyby któryś z nich zaatakowali terroryści, to naraziłoby USA ma śmiertelne niebezpieczeństwo. Wyciek ten uważany jest za najbardziej niebezpieczny z dotychczas ujawnionych”
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,8772579,WikiLeaks__Wyciekla_lista_kluczowych_dla_bezpieczenstwa.html
Tez w ramach “czynienia dobra”?…
By: A.L. on 6 December 2010
at 08:07
no wlasnie – a czemu wikileaks nie opublikuje cos ciekawego na temat kto zabil JFK, kto NAPRAWDE byl za Sept11 i kto naprawde wyladowal w area 51 – i co sie z nimi stalo?
a tutaj tylko listy kapusiow w Afganistanie , fabryk szczepionek w Daniii Australii i odwazne teorie ze Putin to megalomaniak czy Karzai jest skorumpowany –
By: W. on 6 December 2010
at 09:03
Wikileaks to sciema. Nie dajcie sie nabrac. Wszystko jest zaaranzowane i specjalnie przygotowane.
Po pierwsze:
Skad gosciu ma tyle tajnych dokumentow? Ktos to musial zebrac skompilowac i przygotowac.
Po drugie:
Gdyby wycieki naprawde byly szkodliwe dla Sami_wiecie_kogo to Assagne bylby martwy juz po pierwszej publikacji.
Po trzecie:
Materialy otrzymaly (i opublikowaly) m. in. NEW York Times – do kogo nalezy NYT? – i wszystko jasne. Wyciek i publikacja jest na zlecenie tych, ktorzy stoja za kurtyna.
Po czwarte:
Cos za duzo jak na moj gust w wycieku bylo sugestii i wrecz prosb o atak na Iran. Coz za zbieg okolicznosci, tak w sam raz na czas kiedy Usa i synagoga szatana (Izrael) maja chrapke uderzyc na Iran
Po piate:
Wikileaks to manipulacja opinia spoleczna. Ma na celu zdyskredytowanie rzadow, politykow i dyplomatow tylko w jednym celu: Aby latwiej wprowadzic rzad swiatowy. Kartel banksterow jest gotowy do przejecia wladzy.
Wiki nie szkodzi usa bo usa szkodzi samo sobie. Juz w tej chwili jest panstwem faszystowskim gdzie obywateli obdziera sie nie tylko z praw konstytucyjnych ale tez godnosci osobistej ( X-ray skanery na lotniskach). I moge tak wymieniac bez konca…
By: Bagman on 6 December 2010
at 09:24
miskidomleka
Bo oczywiście terroryści nie wiedzą gdzie znajdują się największe rafinerie rurociągi czy porty! ;-)
By: brysio on 6 December 2010
at 09:25
Rząd światowy, synagoga szatana, państwo faszystowskie, kto wylądował w area 51 i spiski za 9/11. Zaczyna się tu robić wesoło.
@brysio
Jacyś domorśli amatorzy mogą skorzystać. Frustrat zamiast rozbić awionetkę o IRS wybierze rurociąg, o którym przedtem nie miał pojęcia.
Ale nawet jeśli pominąc terrorystów, to jaki jest sens publikowania tych informacji?
By: miskidomleka on 6 December 2010
at 10:57
Ty kwasne mleko, nie smiej sie tyle bo robia ci sie zmarszczki…
Zamiast sie marszczyc lepiej poczytaj kto to jest Rotshild, Rockefeller i co takiego robia. I pamietaj; Ten sie smieje kto sie smieje ostatni.
By: Bagman on 6 December 2010
at 11:22
Bagman: “Zamiast sie marszczyc lepiej poczytaj kto to jest Rotshild, Rockefeller i co takiego robia. I pamietaj; Ten sie smieje kto sie smieje ostatni.”
No i katastrofa w Smolensku to zamach oczywiscie
By: muma on 6 December 2010
at 11:27
Bagman: “Wiki nie szkodzi usa bo usa szkodzi samo sobie. Juz w tej chwili jest panstwem faszystowskim gdzie obywateli obdziera sie nie tylko z praw konstytucyjnych ale tez godnosci osobistej ( X-ray skanery na lotniskach). I moge tak wymieniac bez konca…”
Jako obywatel USA nie czuje sie z niczego “obdarty”, szczegolnie z praw konstytucyjnych. Lepiej by sie Pan przyjrzal jak prawa konstytucyjne sa przestrzegane w Polsce
A jak idze o X-scaner, nie mam nic przeciwko zeby ludzie sobie ogladali moja d… Panu te moge pokazac jezeli Pan ma ochote obejrzec.
Natiomiast mam przeciwko ze w Polsce moge byc zatrzymany pzrez policjanta, czy to w trakcie spaceru czy podczas jazdy samochodem, tak zupelnie bez powodu, i ow policjant moze powiedziec: “papiery poprosze” bez zadnego tlumaczenia. Bez zadnego tlumaczenie policja polityczna w Polsce moze podsluchiwac moje telefony i zazadac bilingow.
Niech Pan sobie poczyta Ewangelie Sw. Mateusza – ten fragment o belce w oku.
By: muma on 6 December 2010
at 11:41
a jako dodatkowy plus dodam ze depesze zostaly postawionae jako wzor zwiezlego wyrazania sie dla dyplomatow hinduskich ktorzy (podobno wg guardian) sa znani z dlugich i kwiecistych przekazow
By: W. on 6 December 2010
at 12:22
“Jako obywatel USA nie czuje sie z niczego „obdarty”, szczegolnie z praw konstytucyjnych”
To prosze poczytac sobie Patriot Act. Jest to obowiazujace prawo w mysl ktorego osobe podejrzana (a bez zadnego wyroku sądowego) mozna dowolnie dlugo przetrzymywac bez oskarzenia w areszcie.
Oczywiscie, “porzadnych” osob to nie dotyczy :)))
Raf podal juz link do artykulu wyjasniajacego postawe ludzi takich jak Ty.
Ja tylko jeszcze dorzuce:
“They came first for the Communists,
and I didn’t speak up because I wasn’t a Communist.
Then they came for the trade unionists,
and I didn’t speak up because I wasn’t a trade unionist.
Then they came for the Jews,
and I didn’t speak up because I wasn’t a Jew.
Then they came for me
and by that time no one was left to speak up.”
@W:
WikiLeaks publikuje to, co dostaje. Jak narazie dodawanie nowych dokumentow maja tymczasowo zablokowane, bo nie nadazaja z obrobka tych juz istniejacych, a maja jeszcze cala mase czekajaca w kolejce.
Assange w wywiadzie mowil, ze dostawali dokumenty np. z Chin, ale mialy one niewielka wartosc tj. nie daly sie nijak potwierdzic/zweryfikowac oraz zawieraly informacje wlasciwie dostepne w oficjalnym obiegu w Chinach.
By: futrzak on 6 December 2010
at 12:59
futrzak: “Then they came for me and by that time no one was left to speak up.”
Jakos malo wydaje mi sie apetyczne aby komunisci wstawiali sie za mna. Nawet ci z Kaliforni. Podobne uczucia mam co do zwiazkow zawodowych.
Zreszta, ani komunistom, ani zwiazkom, ani zydom nic nie grozi. To lewacy kalifornijscy tak strasza spoleczenstwo
By: muma on 6 December 2010
at 13:19
nie wierze zeby nie dostawal “dokumentow” na temat 9/11 albo JFK – przeciez tyle swirow jest co maja pewne dokumenty na ten temat ze na pewno tam wyslylaja
a co do weryfikacji – to ZADEN z tych dokumentow nie byl wlasciwie i poprawnie zgodnie ze standartami dziennikarskimi zweryfikowany bo to (zazwyczaj ,wyjatki rzadkie choc znane) wymaga znajomosci zrodla a tego podobno wikileaks nie wie
nawet Woodward siedzial na aferze dopoki nie spotkal sie z Deep Throat na parkingu – jak wszyscy dobrze pamietamy z filmu :)
byly one “zweryfikowane” wg jakiegos dziwnego systemy wymyslonego przez siebie samych – co powazni dziennikaze wysmiali jako zgadywanke dyletantow
By: W. on 6 December 2010
at 13:25
@W:
powazni dziennikarze oczywiscie robia wszystko zeby ich wysmiac i skompromitowac, bo stanowia dla nich konkurencje. Na dodatek “powazne” dziennikarstwo tj. takie reprezentowane ongis przez Woodwarda sie skonczylo. Dzis ani NYT and Washington post nie opublikowalyby takich rewelacji, a dziennikarz je dostarczajacy zostalby pod byle pretekstem zwolniony.
Niemniej jednak jak narazie nie widzialam aby rzad czy ktokolwiek z osob bioracych udzial zaprzeczal autentycznosci dokumentow na temat wojny w Iraku albo przeciekow dyplomatycznych.
By: futrzak on 6 December 2010
at 13:39
@muma
A jak idze o X-scaner, nie mam nic przeciwko zeby ludzie sobie ogladali moja d…
A ja mam. I nie o dupę chodzi, tylko przede wszystkim o to, że ta metoda jest głupia, nieskuteczna, i w ogóle całe podejście do bezpieczeństwa ruchu lotniczego jest postawione na głowie, czego skutkiem jest wywalanie naszych pieniędzy w błoto.
@futrzak
Assange w wywiadzie mowil, ze dostawali dokumenty np. z Chin, ale mialy one niewielka wartosc tj. nie daly sie nijak potwierdzic/zweryfikowac oraz zawieraly informacje wlasciwie dostepne w oficjalnym obiegu w Chinach.
A dokumenty z USA mają jakąś wartość? Zawierają cokolwiek przełomowego, odkrywczego? Czy tylko pokazują, że olaboga dyplomaci w tajnych depeszach nie są dyplomatyczni, i potrafią powiedzieć rzeczy, których nie powiedzą jawnie, a które i tak wszyscy wiedzą/myślą?
By: miskidomleka on 6 December 2010
at 13:49
Futrzak – dziennikarze – amerykanscy i inni – maja na koncie duzo wiecej ujawnionych sensacji niz wikileaks – jeli ktorykolwiek dokument tam zamieszczony mozna uznac za sensacje czy afere
z drugiej strony mieli na to wiecej czasu :) moze jeszcze wiki leaks zamiesci jeszcze cos porzednego
By: W. on 6 December 2010
at 13:56
@futrzak, muma: “Then they came for me and by that time no one was left to speak up.” Myślę że warto podac autora tego cytatu i okoliczności jego powstania, bo zapewne “porządny obywatel” muma, który jest przekonany, że “To lewacy kalifornijscy tak strasza spoleczenstwo”, je znał:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Martin_Niem%C3%B6ller#Tw.C3.B3rczo.C5.9B.C4.87
By: raj on 6 December 2010
at 14:24
Hm… cos mi zjadło parę słów w poprzednim komentarzu… chciałem napisac, że *wątpię*, aby muma wiedział skąd pochodzi ten tekst, i gdzies mi sie zgubiło słowo “wątpię”…
By: raj on 6 December 2010
at 14:26
@W:
moze zamiesci a moze jednak rządzacym uda sie im wsadzic knebel w gębę.
A z tymi rewelacjami…. nie wiem, czego ludzie sie spodziewaja. Ci, ktorzy sa w miare inteligentni i myslacy, sami _domyslali_ sie pewnych rzeczy. Czasami tu i owdzie nawet o tym pisali. Od tej strony rewelacji ani sensacji nie ma. Jak wygladala wojna w Iraku, ze zanizona liczba ofiar, ze wojskowi mieli rozkazy walic we wszystko co popadnie nie wylaczajac cywilow – zadna rewelacja.
Jednak video POKAZUJACE taka bezpardonowa akcje, video, ktore obejrzaly setki tysiecy normalnych “porzadnych obywateli” do tej pory wierzacych w oficjalna propagande niesienia demokracji do spragnionego Iraku – coz, takie cos wywoluje jednak fale i odbicia.
A co robia poszczegolne agendy rządowe? Blokuja pracownikom dostep do stron WikiLeaks, groza, ze osoby przylapane na czytaniu tych dokumentow (rowniez w ich wlasnych domach?!?!) nie beda mogly dostac pracy w zadnej firmie ktora ma kontrakt z rzadem…
Im wiekszej liczbie osob otworza sie oczy na fakt, ze USA zmierza w strone faszyzmu, tym lepiej, bo moze zejdzie z tej drogi.
By: futrzak on 6 December 2010
at 14:39
@Muma
Powiedz mi jakim proszkiem wyprali ci mozg? To moze upiore swoje skarpetki…
P.s
Nie wiem o co chodzi z tym smolenskiem?
@Futrzak
Faszyzm w USA juz jest. I zapewniam cie, ze ten kraj z tej drogi nie zejdzie. A przynajmniej nie pokojowo…
By: Bagman on 6 December 2010
at 15:30
@Bagman
Zdefiniuj faszyzm.
By: miskidomleka on 6 December 2010
at 18:06
bagnan: “Powiedz mi jakim proszkiem wyprali ci mozg? To moze upiore swoje skarpetki…”
Jak sie nie ma argumentow merytorycznuch, to sie bluzga tak jak Bagman
By: muma on 6 December 2010
at 18:27
raj: “Martin Niemöller stał się znany głównie dzięki swojemu wierszowi napisanemu w hitlerowskim obozie śmierci – w Dachau (1942).”
Owszem, bardzo mile porownanie USA do niemieckiego obozu koncentracyjnego. Wierszyk rzeczywiscie na miejscu. Gratuluje zrecznej analogii.
By: muma on 6 December 2010
at 18:29
[…] parę słów, może bardziej pytań. Trochę zainspirowanych Węglarczykiem, trochę dyskusją u […]
By: Uwagi o WikiCieku « Miski do mleka on 6 December 2010
at 20:32
Obecnie największy serwis BitTorrent już namawia do zamknięcia swoich kont PayPal w ramach protestu.
http://thepiratebay.org/blog/185
By: M... on 7 December 2010
at 01:17
“Wojna to pokój”
“Ignorancja to siła”
…… I co dalej?
By: brysio on 7 December 2010
at 02:26
@muma: przyszli po Wikileaks… niedługo przyjdą po “piratów”… tylko czekaj kiedy przyjdą po ciebie…
By: raj on 7 December 2010
at 04:53
@Raj
Hahahahahah Dobre!
@Miskidomleka
Faszyzm=korporacjonizm.
By: Bagman on 7 December 2010
at 05:33
no jesli faszyzm to korporacjonizm (czy to jest nowe slowo?) to zeczywiscie w USA jest faszyzm – rowniez w Polsce i w innych krajach ktore okreslamy jako “rozwiniete”
a z drugiej strony jakby zeczywiscie byl tu “faszyzm” jako metafora panstwa totalitarnego to byscie takich glupot nie mogli wypisywac na serwerze polozonym w tym wlasnie kraju :)
By: W. on 7 December 2010
at 06:11
Spoko. Ten blog jest za maly zeby sobie nim glowe zawracali. Jeszcze nie teraz…
A przy okazji:
http://drudgereport.com/flash2n.htm
Witamy w 1984 roku…
Niebawem takie ekrany bedziecie mieli w domu i mogli zlozyc donos, chociazby na wlasnego psa, ze zjadl o jedna kosc za duzo.
By: Bagman on 7 December 2010
at 07:41
@W.
O to to. By sobie niektórzy historii poczytali trochę, zanim zaczną szermować słowami, których nie rozumieją. Bo to czysta obraza dla ofiar prawdziwego faszyzmu.
By: miskidomleka on 7 December 2010
at 07:57
No i prosze, pan Assange juz zlapany. I to za gwalt, ktory nie jest gwaltem, a jedynie peknieta prezerwatywa. Dobrze wiedziec, ze to zbrodnia scigana przez Interpol.
By: yarpen on 7 December 2010
at 08:30
@yarpen
Dobrze wiedziec, ze to zbrodnia scigana przez Interpol
Z tego co czytałem, odmowa założenia prezerwatywy jest karalna przez szwedzkie prawo.
Śmieszne, jak entuzjaści zaraz znajdują usprawiedliwienia dla oskarżonego. Przypomina się sprawa Polańskiego, że nie wspomnę o Tomczaku.
By: miskidomleka on 7 December 2010
at 10:35
Skoro juz kwasne mleko chcesz tak wszystkich pouczac i edukowac to proponuje zebys na dobry poczatek zaczal od siebie.
Faszyzm to nic innego jak totalitarzym, rowniez definiowany jako korporacjonizm.
Dziwnym trafem w USA chlopcy z Goldman Zachs zajmuja stanowiska sekretarza skarbu, rzad usa wpierdala sie miedzy wodke a zakaske i chce decydowac oraz kontrolowac kazdy aspekt zycia swych obywateli. Big Sis juz zapowiedziala ze X-skanery trafia z lotnisk na dworce kolejowe i autobusowe, beda montowane w Van’ach i przeswietlac samochody na ulicach i autostradach – to oczywiscie w twym rozumowaniu totalitaryzm nie jest.
Mieszanie obecnego faszyzmu w ameryce z faszyzmem hitlerowcow (ktory byl narodowym socjalizmem) jest nieporozumieniem. Jakkowliek maja wiele wspolnego…
By: Bagman on 7 December 2010
at 11:23
@miskidomleka: tak, karalna – _grzywna_. Nie uzasadnia sciagania przez Interpol. Dlatego zmieniono zarzut na probe gwaltu.
By: yarpen on 7 December 2010
at 12:18
>> Podobnie czystym przypadkiem bylo zamordowanie J. F. Kenndy’ego kilka dni po tym, jak oglosil executive order 11110
Podobnie czystym przypadkiem bylo zamordowanie Prezydenta Kaczyńskiego oraz jego popleczników, którzy skutecznie stali murem pomiędzy Wschodem i resztą ‘proletariatu’… co zostanie opisane na jakimś zagranicznym blogu za około 47 lat… do tego czasu jestem oczywiście niedouczonym oszołomem, nacjonalistą, szowinistą, moherem i wyznawcą pikusia http://bit.ly/dWNGXq
By: Shoovi on 7 December 2010
at 12:27
Odnosnie faszyzmu:
“Wielu różnych naukowców różnie definiuje faszyzm, niemniej poniższe elementy są najczęściej wymieniane jako integralne części faszyzmu: nacjonalizm, etatyzm, militaryzm, imperializm, totalitaryzm, antykomunizm, korporacjonizm, populizm oraz opozycja do politycznego i ekonomicznego liberalizmu.”
W USA raczej nie ma nacjonalizmu. Etatyzm dzielnie prze naprzod w sektorze panstwowym, militaryzm, imperializm w rozkwicie, antykomunizm byl zawsze , totalitaryzm jak widzimy tez dzielnie sie rozwija, m. in. przy pomocy obywateli co to skladaja petycje, zeby uznac organizacje takie jak WikiLeaks za terrorystyczne.
W porownaniu z niemiecka wersja, czyli narodowym socjalizmem, brak jest elementu antysemickiego, rasizmu, homofobii i szowinizmu.
Mozna sie wyklucac o semantyke czy obrazliwe porownania, ale faktem jest, ze wiekszosc cech definiujacych faszyzm wystepuje w USA w wiekszym badz mniejszym nasileniu.
@miski:
“Śmieszne, jak entuzjaści zaraz znajdują usprawiedliwienia dla oskarżonego”
Dopoki ktokolwiek nie zostanie skazany wyrokiem niezawislego sądu, jest przypominam – NIEWINNY.
Przypomnienie, ze odmowa zalozenia prezerwatywy jest w Szwecji oblozona kara grzywny to tez nie zadne usprawiedliwienie, ale FAKT. Faktem rowniez jest, ze Interpol jak do tej pory za odmowe zalozenia prezerwatywy jeszcze za nikim nie wydawal listow gonczych. Ba, nie wydawal ich rowniez za ludzmi z wyrokiem o gwalt.
By: futrzak on 7 December 2010
at 12:44
areszt – jak i zarowno szykany prze amazon czy paypal – tylko czynia z niego meeczennika i dodaja mu zwolennikow
jestem starej daty ale jesli naprawde sex bez prezerwatywy to przestepstwo to polowa facetow powinna siedziec – kobiet tez?
By: W. on 7 December 2010
at 13:03
Bagman: “Skoro juz kwasne mleko chcesz tak wszystkich pouczac i edukowac to proponuje zebys na dobry poczatek zaczal od siebie.
Faszyzm to nic innego jak totalitarzym, rowniez definiowany jako korporacjonizm.”
Kiedys, jak bylem mlody, bylem na pewnym uroczystym przyjeciu. Poniewaz bylo oficjalne, bylem w garniturze, pod krawatem itede.
Po przyjeciu, wraz z kolegami wypilismy nieco, i urwal mi sie film. Rano obudzilem sie w garniturze, krawacie i stwierdzilem ze spie w rowie. I zastanowilem sie: “Co ja tu ku… robie?”
Podobnie zastanawiam sie po lekturze Bagmana i innych.
By: muma on 7 December 2010
at 19:13
@yarpen
tak, karalna – _grzywna_.
Nie, grożą mu co najmniej 4 lata więzienia.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11946652
I został zatrzymany na podstawie ENA, nie listu gończego interpolu.
@futrzak
O to mi chodziło. Można najwyżej zastanawiać się, czy nie pojawiają się pewne elementy totalitarne. “Pewne cechy” totalitaryzmu czy faszyzmu osoba chętna (zwłaszcza osoba o nastawieniu anarchistycznym) znajdzie pewnie w każdym funkcjonalnym państwie. Proszę zauważyć, ja nie twierdzę, że USA to ostoja równości, wolności i braterstwa, że wszystko jest OK. Ale faszyzm? Znaj proporcją, mocium panie.
Dopoki ktokolwiek nie zostanie skazany wyrokiem niezawislego sądu, jest przypominam – NIEWINNY.
Oczywiście. Ale oskarżenia przeciw niemu są poważne, więc powinien się stawić w Szwecji i na nie odpowiedzieć. Miał możliwość pojechania tam sam, miał możliwość zgody na ekstradycję. Wybrał opór i walkę – jego sprawa i jego prawników. Czy rzeczywiście uważa, że Szwecja go zaraz sprzeda USA, czy po prostu wie, że nie był czysty jak się zabawiał z tymi paniami, i szlachetny obrońca wolności świata pójdzie siedzieć za gwałt, i będzie mu głupio.
By: miskidomleka on 8 December 2010
at 07:04
PS. W komentarzu u mnie parę dodatkowych informacji:
http://miskidomleka.wordpress.com/2010/12/06/uwagi-o-wikicieku/#comment-1990
By: miskidomleka on 8 December 2010
at 07:14