Napisane przez: futrzak | 3 Grudzień 2011

Oszukiwanie ludzi

Po tygodniu czekania sprawa z przelewem wyjaśnila sie. Otoz, przelew nie przeszedl, poniewaz „we could not complete the verification process”. AKURAT.
Przelew online wypelnilam, zadzwonil do mnie przedstawiciel banku, odpytal jak na spowiedzi, potwierdzilam cala informacje, zapytalam, czy cos jeszcze czy JUZ proces jest zakonczony. Powiedzial, ze to juz.
Teoretycznie mieli tez zawiadomic o tym, ze przelew zostal cancelled. NIC takiego nie nastapilo. Przy poprzednim przelewie, ktory szedl miedzy bankami w USA, zawiadomienia dostalam, nawet dwa.

Przypadek? I do not think so. Zaloze sie, ze gdyby to byl przelew na bardzo duza sume, to wszystko poszloby ok. Na mniejsza – wiadomo, biedny leszcz nie bedzie sie ciagal po sądach. Zreszta o co robic sprawe? O to, ze nie mogli dokonczyc verification process? No maja pokrycie, ze w takich wypadkach nie sa odpowiedzialni za nic. A jak udowodnic, ze jednak to ich wina? Nie nagrywalam przeciez rozmowy z ich pieprzonym przedstawicielem. Case dismissed.
A teraz wyobrazmy sobie, ze podobny „przypadek” zdarza sie przy powiedzmy co 20 transakcji. Ile kasy moga sobie zatrzymac na dwa tygodnie dluzej?

Najgorsze jest to, ze przez to pieprzone opoznienie cala transakcja moze nie dojsc do skutku :(((
K., będący nad wyraz spokojnym i zrownowazonym czlowiekiem powiedzial, ze w tej chwili najchetniej cos by roz*erdolil.
Wniosek: nie zakladajcie sobie konta w HSBC.

About these ads

Responses

  1. Jak czasem trafiam na opisy systemów bankowych w innych krajach, i ich obsługi, to w głowie mi się nie mieści że coś takiego jest tolerowane i wręcz uważane za standard. Może i nie mamy hipotek ze stałym oprocentowaniem, ale nikt absolutnie nie ma problemu ze zrobieniem przelewu, chociażby do Bangladeszu…

    Może Polska to i bandustan, ale amerykańskie standardy i archaiczny system bankowy u nas byłyby wyśmiane. Nie wiem czy wiesz, ale hsbc poniósł u nas kompletną klęskę, ale co się dziwić – maluch kontra ferrari niewielkie ma szanse.

  2. A propos hsbc – wielce mówiący komentarz na blogu Samcika, piszącego o bankach i kłopotach z nimi:

    „Drugą przyczyną klapy jest niewątpliwie fakt, że HSBC chciał rozwijać w Polsce bank poprzez sklonowanie modelu działającego w innych krajach. A więc takie same placówki, ten sam system informatyczny, te same produkty. To się nie mogło udać.”

    http://samcik.blox.pl/2011/07/Kleska-HSBC-w-Polsce-to-nauczka-dla-Santandera.html

  3. Krecik:
    wiesz, takie rzeczy sie w systemie bankowym USA nie zdarzaly jeszcze 10 lat temu, doskonale to pamietam. Zjazd nastapil w ciagu ostatniej dekady. Systematycznie dostawalam od banku listy milosne ze zmiana warunkow i dodawaniem kolejnych obostrzen.

    Ze w Polsce dziala to lepiej, to wiem, ale tez nie do konca. Bo czy przypadkiem jest, ze pod koniec roku najpierw zdarza sie „awaria systemu informatycznego” akurat w tych bankach, ktore w przewazajacej czesci sa bankami gdzie firmy trzymaja pieniadze, a potem w tych, gdzie zwykle ludzie trzymaja pieniadze…o tym mowili mi ludzie z Polski wkurzeni, ze przez pare dni nie mogli dobrac sie do wlasnej wyplaty.

    HSBC w Polsce zrobil podobny blad co ebay: wchodzili juz na rynek calkiem niezle obsadzony konkurencja, gdzie konkurencja miala juz uslugi nie oferowane przez nich (allegro versus ebay wersja podstawowa)

  4. Sprawny system transakcyjny i brak ograniczeń technicznych na poziomie przedszkola to minimum do którego w Polsce od 2 dekad nas przyzwyczajono i nikt się nie przebije kto tego nie uwzględni. Tak jak przytoczony przez ciebie ebay – co oni niby chcieli zaoferować w Polsce? To jak oferowanie atari kiedy wszyscy mają wypasione netbooki core i7. Chyba do raportów o rynku na który wchodzą nawet nie zajrzeli…

    Konta bankowe z dostępem przez neta na dłuższy czas miałam w 4 wielkich niby polskich bankach, problemy zdarzyły się tylko parokrotnie, nigdy na koniec roku i były załatwione szybciej niż w ciągu doby.. Ale nie wszyscy, zgadzam się, tak u nas sprawy załatwiają.
    Dlatego np. nie pójdę do Getinu, BPH, Aliora (ich klienci myślę że narzekają więcej niż twoi znajomi, mają ku temu powody!). W Polsce potrafią zbudować stabilny system transakcyjny, od firm które takiej podstawy nie umieją zaoferować, trzymam się z daleka.

    Nie umiałabym odnaleźć się w systemie bankowym kraju, który obciążenie konta nie umie rozliczyć natychmiast po realizacji (np. czeki), dla mnie to archaizm. Chyba jestem rozpieszczonym klientem ;) opisywane przez ciebie problemy z weryfikacją przelewu telefonicznie w głowie mi się nie mieszczą, bo widzę wokół na co dzień że jednak można inaczej…

  5. Szanowna Princess Furry!
    Pozdrawiam ! – proszę nie wpadać w furię ?!
    Wujek Sam broni Was przed pochopną inwestycją !
    Uprawa gruszek na salix to bardzo trudny temat -
    zresztą wielokrotnie przerabiany tak jak sprzedaż
    Kolumny Zygmunta w Warszawie.
    Szczerze radzę przedyskutować temat z :http://kresowazagroda.blogspot.com/2011/12/objawy-syndromu-mieszczucha-na-wsi.html
    eurozet2

  6. No dobra, ale co teraz? Są szanse, żeby jednak bank zdecydował się łaskawie transakcję zweryfikowac pozytywnie..?

    Też mam konto w HSBC, ale jak na razie żadnych problemów. Fakt, nie próbowałam przelewów dużej kasy za granicę.

  7. Rozmowy konsultantów zawsze są nagrywane, złóż reklamację o wprowadzenie w błąd.

  8. Alex:
    reklamacje moge zlozyc, ale czas jej rozpatrzenia bedzie znaaaacznie dluzszy niz zrobienie nastepnego przelewu. A po tym, jak juz wyciagne cala kase z konta po prostu mam zamiar sie trzymac od tego banku jak najdalej.

  9. Do pana X przyszła ładna, pupiasta niewiasta z sąsiedniego działu z prośbą o podłączenie czajnika elektrycznego bo u niej gniazdko nie działa. A to nie żarty, latynoski bywają powabne.

    Pan X wpadł w zachwyt nad niewiastą, odłączył serwer od gniazdka i podłączył jej czajnik.

    A wy się denerwujecie że czegoś nie zaksięgowane.

    To tak a’propos naszej rozmowy o seksizmie.

    (i nie mów, że takie rzeczy się nie dzieją – bo sam widziałem znajomego admina dokładnie w takiej akcji)

  10. RO:
    przejdz sie najpierw do jakiegos duzego data center i nie opowiadaj idiotyzmow, bo az ręce opadaja.

  11. Bardzo wam wspolczuje. Toz to mozna zwariowac z takimi debilnymi przepisami….

  12. nooo masakra normalnie,
    widzę że chyba na poważnie się na mnie rozeźliłaś :)

    nasi admini to była mała serwerownia, niestety,
    baaardzo rozrywkowe towarzystwo :)

    oj działo się, działo :)

  13. Miałam ochotę załozyć konto w HSBC, bo miałam zastrzeżenia do swojego banku, w którym miałam ROR, a akurat oddział HSBC otwarł się w moim mieście. Po wizycie w oddziale oczywiście konta nie założyłam i byłam w ciężkim szoku, że bank wchodzący na rynek może oferować takie dziadowskie warunki i słusznie zauważył jeden z blogowiczów, że chyba nie zajrzeli do raportów na jaki rynek wchodzą bo ich ofertę przebijał nawet Bank Pocztowy czy Spółdzielczy.
    Nie wiem czy jestęsmy w Polsce rozpieszczeni przez banki, ale to, ze jeśli wcześnie rano zrobię przelew i jest on u kogoś na koncie tego samego dnia po południu to dla mnie standard.
    Zastawiam się czy mogłabyś ich skarżyć o odszkodowanie w końcu jesli nie doszloby do transakcji to byłaby wyłącznie ich wina.

  14. Kamenari:
    w Polsce banki JESZCZE rozpieszczaja klientow. Skonczy sie to wkrotce wraz z klopotami finansowymi europejskich bankow-matek. Beda sciagac kase skad sie tylko da, a najbardziej z krajow peryferyjnych.

    Teoretycznie moglabym skarzyc bank, ale tylko teoretycznie. Kasa o jaka sie problem rozchodzi jest zbyt mala, zeby jakikolwiek prawnik z USA zgodzil sie na prace za contingency fee. A normalnie placic kilka stow za godzine prawnika mnie nie stac. Oni o tym doskonale wiedza i robia podobne przewaly jak firmy ubezpieczeniowe.


Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 104 obserwujących.

%d bloggers like this: